زاکانی:

عامل ترور شهید فخری‌زاده فقط موساد نیست/ نظارت‌ها بر تأسیسات هسته‌ای محدود شود

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با حضور در برنامه پرونده ویژه تلویزیون، ابعاد ترور شهید محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای کشور را بررسی کرد.
کد خبر: ۴۲۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸ - 28November 2020

عامل ترور شهید فخری زاده فقط موساد نیست / نظارت‌ها بر تأسیسات هسته‌ای محدود شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در برنامه پرونده ویژه شبکه سوم سیما در باره ابعاد شهادت دانشمند هسته‌ای کشور محسن فخری زاده اظهار داشت: این ترور اراده نظام سلطه چه در آمریکا و چه در اروپا و منطقه است و صرفاً کار موساد نیست.

وی ادامه داد: ساده انگاری است که بگوییم این اتفاق در دوره ترامپ افتاده است و ارتباطی با بایدن نخواهد داشت؛ در حالیکه چهار دانشمند ما را در دوران اوباما ترور کردند.

ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: نظام سلطه با پیشرفت کشور ما مخالف است و در نتیجه شهید فخری زاده و دیگر دانشمندان را هدف‌گذاری می‌کنند و همچنین آن‌ها با امنیت و صیانت کشور ما مخالف اند و خواستار تجزیه ایران هستند.

نماینده قم یادآور شد: آن‌ها مخالف علم و دانش و فناوری هستند در حالی که این مولفه‌ها در جهان یک ارزش اند. نظام سلطه در حوزه شرایط دفاعی جمهوری اسلامی دچار توهم شده است و ترور دانشمندان ما اشتباهی مبنایی از سوی دشمنان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه دشمنان دانش هسته‌ای ما را به بهانه برجام گروگان گرفته‌اند و بخش‌هایی را نابود کردند، بیان کرد: ما باید دست بیگانگان را از این نظارت‌ها بر تأسیسات هسته‌ای کوتاه کنیم و همان مسیری را که کشور‌های دیگر در این زمینه دنبال می‌کنند، پی بگیریم.

زاکانی افزود: نظارت‌ها را به همان چارچوب‌های پادمان باید محدود کنیم. در داخل کشور ایجاد هزینه‌های مان برای دشمنان بسیار اندک است و ما به عنوان مجلس باید قاعده گذاری کنیم تا هزینه‌های دولت متخاصم همانند آمریکا را بالا ببریم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: ما نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شویم؛ چهار دانشمند هسته‌ای کشور در دوران دموکرات‌ها ترور شدند.

نماینده قم افزود: از اول انقلاب تا امروز سابقه نداشته است که برای یک دانشمند تله انفجاری بگذارند و با انفجار یک خودروی نیسان و کمین حدود ۱۲ نفر عملیات ترور را اجرا کنند.

وی با تأکید بر یک اجرای انتقام سخت گفت: عاملان خارجی باید با یک برخورد سخت مورد انتقاد قرار بگیرند و دستگاه امنیتی و قضایی مرتبط باید جریان نفوذ در کشور و عوامل پشت صحنه این ترور و مهیا کنندگان زمینه آن را در ابعاد مختلف شناسایی کنند تا نشان داده شود باید بر سر مصالح ملت و کشور ایستاد.

زاکانی بیان کرد: وقتی صحبت از نفوذ می‌شود، به داخل کشور باز می‌گردد. چند سال پیش مقام معظم رهبری فرمودند امان از نفوذ! در داخل کشور جریان امسال این ترور را ساماندهی می‌کنند که باید برخورد سخت صورت بگیرد و برخی هم آشکار کردن ستون پنجم در کشور است و با گرا‌های غلط، مسیر اشتباه را نشان می‌دهند.

زاکانی بیان کرد: در کشور نیاز به انسجام داریم و برخی عناصر در کشور پالس وقت به دشمن می‌دهند و دشمن مبتنی بر تزلزل آن‌ها جری می‌شود.

وی تصریح کرد: باید به سمتی برویم که دشمن دچار توهم نشود، سر پنجه هایش زمینگیر شوند و به سزای اعمالشان برسند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرد: اگر راه برای مستکبر باز شود، به جغرافیای ایران اسلامی و به ملت رحم نخواهد کرد. باید معادلات را تغییر داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها