نگاهی به زندگینامه حجت الاسلام شهیدی

حجت الاسلام شهیدی به مدت هفت سال رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بود که پس از تحمل یک دوره بیماری امروز دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۴۲۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ - 29November 2020

نگاهی به زندگینامه حجت الاسلام شهیدیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (یکشنبه) دار فانی را وداع گفت.

وی معاون رئیس جمهور، نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ در دوره یازدهم و دوازدهم ریاست جمهوری دولت روحانی بود.

او که سابقه مبارزاتی‌اش به سال ۱۳۵۶ و ارتباطش با جامعه روحانیون مبارز برمی‌‎گشت، با مدرک حوزوی معادل با لیسانس، اولین پست خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی را با مسوولیت کمیته‌های شهرستان‌های کمیته انقلاب اسلامی تجربه کرد. به عنوان نماینده حضرت امام به شهربانی رفت و توأم با این مسئولیت، از سال ۱۳۶۴ معاون پارلمانی- حقوقی وزارت سپاه شد.

در سال ۱۳۶۷ به عنوان نماینده محلات و دلیجان به مجلس رفت و رئیس کمیسیون ارشاد مجلس شد. به گفته خود او، دو سال از کارش در مجلس گذشته بود که از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله‌العالی)، به عنوان رئیس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی منصوب شد. همچنین به مونیخ رفت و مرکز اسلامی تأسیس و دو سال هم در آنجا کار کرد. او همچنین مشاور پارلمانی وزارت خارجه شد و به عنوان سرکنسول ایران در جده به فعالیت پرداخت که مدت چهار سال از عمر خود را در این سمت گذراند. شهیدی پس از این به عنوان مدیرکل امور مجلس و بعد هم به عنوان معاون کنسولی و پارلمانی وزارت خارجه انتخاب شد.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید او که مسئول کمیته روحانیون ستاد انتخاباتی حسن روحانی و مشاور وی در امور روحانیت بود به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انتخاب شد و همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی وی را به عنوان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثاگران منصوب کردند.

شهیدی در طول هفت سال ریاست بنیاد شهید مهمترین اقدام خود را پرداخت معوقات ایثارگران عنوان کرد که به علت بار مالی سنگین پرداخت نشده بود.

از سال ۱۳۹۸ حال جسمی حجت‌الاسلام شهیدی به دلیل بیماری رو به وخامت نهاد به طوری که بیماری و ناتوانی در ماه‌های آخر ریاست او بر بنیاد شهید به وضوح مشهود بود تا جایی که در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ با بستری در بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفت و نهایتا در تاریخ ۱۷ خرداد سال ۱۳۹۹ به دلیل عدم توانایی برای رسیدگی به امور محوله، نامه استعفای خود را نوشت و از سمتش کناره‌گیری کرد. رئیس جمهور نیز با نامه استعفای او موافقت کرد و سعید اوحدی به عنوان رئیس جدید بنیاد شهید منصوب شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار