سخنگوی جنبش حماس:

همبستگی واقعی با فلسطین در تلاش برای پایان اشغالگری جلوه می‎‌یابد

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» اعلام کرد که همبستگی واقعی جهانیان با فلسطینیان در تلاش آن‌ها برای پایان دادن به اشغالگری جلوه می‌یابد.
کد خبر: ۴۲۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ - 29November 2020

همبستگی واقعی با فلسطین در تلاش برای پایان اشغالگری جلوه می‎‌یابدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از فلسطین الیوم، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در سخنانی تأکید کرد: روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین در واقع روزی است که مسأله عادلانه فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین بار دیگر به جهانیان یادآوری می‌شود.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص افزود: در این روز است که جهانیان، مظلومیت ملت فلسطین و درد و رنج‌های روزانه آن در سایه تداوم اشغالگری و محاصره را به یاد می‌آورند. همبستگی واقعی جهانیان با فلسطینیان در روز جهانی همبستگی با فلسطین، در تلاش آن‌ها برای پایان دادن به اشغالگری جلوه می‌یابد.

گفتنی است، روز ۲۹ نوامبر (۹ آذرماه) در تقویم سازمان ملل متحد با عنوان «روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین» ثبت شده است. در روز ۲۹ نوامبر سال ۱۹۴۷ بود که سازمان ملل متحد براساس قطعنامه ۱۸۱ که با عنوان «قطعنامه تقسیم» شناخته می‌شود، قیمومت فلسطین را از انگلیس گرفت.

بر اساس این قطعنامه، سازمان ملل، فلسطین را رسماً به ۳ بخش تقسیم کرد. در سال ۱۹۷۷ بود که روز ۲۹ نوامبر به عنوان «روز جهانی اعلام همبستگی با ملت فلسطین» معرفی شد. سازمان ملل روزی را به عنوان روز جهانی اعلام همبستگی با ملت فلسطین اعلام کرد که در واقع روز آغاز اشغال فلسطین بود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار