دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

پشت پرده ترور دانشمندان جمهوری اسلامی/ پیشرفت هسته‌ای ایران متوقف نخواهد شد

نقش دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت پرده ترور‌ها انکار ناشدنی است، اما تاریخ نشان داده که این اقدامات تروریستی، پیشرفت هسته‌ای جمهوری اسلامی را هرگز متوقف نکرده است.
کد خبر: ۴۲۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵ - 30November 2020

پشت پرده ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی/ ردپای سازمان جاسوسی انگلیس در ترور دانشمندان ایرانیبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان اقدام رذیلانه‌ و وقیحانه‌ای است که هدفی جز توقف پیشرفت صلح‌آمیز هسته‌ای ما ندارد؛ با وجود اینکه مقامات کشورمان بار‌ها بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کرده‌اند، اما کشور‌های غربی به منظور مهار پیشرفت ایران اسلامی در این صنعت، اقدامات متعددی از جمله سیاسی تا جاسوسی و ترور انجام داده‌اند.

به شهادت رساندن دکتر «محسن فخری‌زاده» یکی دیگر از دانشمندان هسته‌ای کشورمان مصداق بارز کینه‌ورزی بدخواهان و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی است؛ بدون شک شبکه‌های اطلاعاتی و جاسوسی کشور‌های غربی در پشت پرده ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان،  قرار دارند. در حقیقت دشمنان ما باید بدانند با شهادت دانشمندانی همچون شهید فخری‌زاده نه تنها خللی در پیمودن مسیر رشد شتابنده علمی ایجاد نخواهد شد، بلکه عزم نخبگان و متخصصان جوان انقلابی در ادامه راه شهدای هسته‌ای کشورمان افزون‌تر خواهد شد.

بر کسی پوشیده نیست که هدف اصلی این اقدامات تروریستی، متوقف و یا کند کردن برنامه هسته‌ای کشورمان است؛ «جان کلاسر» در مقاله‌ای در چهارم نوامبر ۲۰۱۱ در این خصوص گفته که «آمریکا برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران به چند اقدام متوسل شده است؛ بهره‌گیری از تروریسم سایبر، کشتن هدفمند دانشمندان ایرانی، محاصره مالی و جنگ نیابتی.»

«پاتریک کلاسون» دبیر ابتکار امنیتی ایران در بنیاد واشنگتن هم ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را یکی از راه‌های مقابله با ایران دانسته و گفته که: «ترور راهی است که در پیش‌رو قرار دارد.»

روزنامه ایندیپندنت نیز در یکی از تحلیل‌های خود در این‌باره نوشت: «ترور‌های اخیر در ایران بخشی از تلاش‌های بی‌پایان جامعه اطلاعاتی اسرائیل همراه با همتایان غربی آن از جمله ام. آی.۶ و سیا برای مختل کردن یا به تاخیر انداختن و در صورت امکان بازداشتن ایران از تحقق هدفش در دستیابی به اهداف هسته‌ای‌اش است.»

«جان ساورز» رئیس سازمان اطلاعات سری بریتانیا (ام آی ۶) تقریبا یک ماه قبل از ترور دانشمند شهید دکتر شهریاری، با اشاره به برنامه‌های علمی و فناوری ایران، دیپلماسی را برای توقف این برنامه ناکافی دانسته و به صراحت بر لزوم روی آوردن به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی برای مقابله با ایران تاکید کرده بود. ساورز مدعی شده بود: «نمی‌توان روند فعالیت‌ها و پیشرفت‌های علمی ایران را تنها با دیپلماسی مرسوم متوقف کرد. ما به عملیات‌های اطلاعاتی و امنیتی نیاز داریم تا در روند دستیابی ایران به فناوری‌های نوین ایجاد مشکل کنیم.»

موضوع ایران برای انگلیس آنقدر اهمیت داشت که رئیس دستگاه جاسوسی انگلیس را وادار کند تا برای اولین‌بار در صد سال اخیر در نشستی با برخی از مسئولین مطبوعات حاضر شده و از لزوم تغییر شیوه مذاکره با ایران به شیوه «دیپلماسی اطلاعاتی» سخن بگوید. این سخنان رسما به معنای چراغ سبز برای ترور دانشمندان ایرانی بود. به‌گونه‌ای که اطلاعات انگلیسی همراه با تیم‌های ترور اسرائیلی منجر به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران شد.

نقش دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت پرده این ترور‌ها انکار ناشدنی است، اما تاریخ نشان داده که این اقدامات تروریستی، پیشرفت هسته‌ای جمهوری اسلامی را هرگز متوقف نکرده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار