نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس:

موضوع شفافیت همچنان در دستور کار مجلس/ شعار مجلس یازدهم تعامل با دولت است

خسروی‌اسفزار گفت: آنچه بنده به عنوان یک نماینده در جریان هستم شعار اول مجلس «تعامل با دولت» است، مجلس دنبال مچ‌گیری نیست بلکه به‌دنبال دستگیری است.
کد خبر: ۴۲۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ - 30November 2020

موضوع شفافیت همچنان در دستور کار مجلس/ شعار مجلس یازدهم تعامل با دولت استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حسین خسروی‌اسفزار نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس در گفت‌وگویی در خصوص اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی در کشور، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی یکی از سه قوه و سه رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اصل ۵۷ قانون اساسی، بیان داشت: مجلس شورای اسلامی در ساختار نظام جمهوری اسلامی جایگاه و نقش بسیار با اهمیتی دارد تا جایی که حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند: «مجلس در رأس همه امور است».

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یکی از مواردی که می‌تواند این سخن امام (ره) را محقق بخشد نمایندگان مردم در مجلس هستند، تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس می‌توانند به لحاظ مراعات اخلاق اسلامی و سیاسی، ارائه طرح‌های قوی و قوانین مستحکم و انجام وظیفه به نحو احسن در عمل حرف امام (ره) را محقق کنند.

دیگران باید در مورد عملکرد ما قضاوت کنند

خسروی در خصوص عملکرد خود در مجلس یازدهم، مطرح کرد: هیچ‌وقت شخص نماینده نمی‌تواند به خود نمره بدهد و باید دیگرانی که رصد و قضاوت می‌کنند با دیدگاه متنوع و منصفانه و مطلعانه از همه مسائل اعلام نظر کنند.

وی با بیان اینکه محور مجلس یازدهم مسائل اقتصادی است، اضافه کرد: تاکنون یک سری کار‌هایی انجام شده که می‌توان به طرح مالیات بر خانه‌های خالی که تقریبا به مرحله آخر رسیده، کارت اعتباری و بحث‌های مربوط به مسکن اشاره کرد.

فرآیند تبدیل یک طرح یا لایحه به قانون طولانی است

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی فرآیند تبدیل یک طرح یا لایحه به قانون و اجرایی شدن آن را طولانی دانست و تبیین کرد: تا زمانی که یک طرح یا لایحه عملی و ملموس و محسوس شود زمان خود را می‌طلبد.

خسروی عنوان داشت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی یک کار خوبی انجام داده و برای هر یک از کمیسیون‌های تخصصی اولویت‌ها را مشخص کرده که امیدواریم در راستای توصیه‌های رهبری عملی شود.

وی تصریح کرد: در مباحث فرهنگی موضوع تعالی جمعیت در دستور کار قرار گرفته که کلیات طرح مورد تصویب قرار گرفته و در حال حاضر مابقی کار‌ها در حال انجام است.

موضوع شفافیت همچنان در دستور کار مجلس است

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع شفافیت و نقش نظارتی مجلس، گفت: این موضوع همچنان مطرح و در اولویت کار مجلس است، شفافیت باید در همه زمینه‌ها باشد و مردم باید مطالبه‌گری را از هر سه قوه داشته باشند.

خسروی تصریح کرد: شفافیت باید در همه جا باشد که امیدواریم به صحن علنی بیاید و کار‌های مقدماتی آن انجام شود چراکه در عمل به نفع کلیت کشور در همه قوه‌ها و سازمان‌ها است.

مجلس دنبال مچ‌گیری از دولت نیست

وی افزود: شعار اول مجلس «تعامل با دولت» است، چراکه مجلس دنبال مچ‌گیری نیست بلکه به‌دنبال دستگیری است، البته نه به این معنا که مجلس وظیفه ذاتی و قانونی خود را تحت عنوان نظارت و ابزار‌های نظارتی انجام ندهد بلکه همه این‌ها را با یک حالت دوستانه انجام می‌دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی تاکنون بر همین شعار تقریباً پایبند و کلیت مجلس نیز مبنی بر تعامل با دولت بوده است.

خسروی مطرح کرد: مجلس یازدهم مرتب وزرا را به صحن مجلس آورده، مثلاً در موضوع بورس وقتی مردم متضرر شدند، مسؤولین سازمان بورس چندین بار به صحن علنی مجلس آمده و پاسخ دادند، لذا تعامل از اهداف مهم مجلس است.

بایدن و ترامپ تفاوتی ندارند

وی با تأکید بر اینکه فرمایشات امام علی (ع) مختص دعای توسل و کمیل نیست بلکه باید در مباحث مدیریتی پیاده شود، تبیین کرد: وقتی رهبر انقلاب می‌فرمایند مذاکره جواب نداد، دیگر بایدن و ترامپ تفاوتی ندارند چراکه این‌ها با اصل نظام و سرمایه ما مخالف هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: اگر رهبری می‌فرمایند حل مشکلات و معیشت مردم از درون است چرا باید دیگران را کدخدا بدانیم؟

خسروی با تأکید بر اینکه اگر مجلسی‌ها در عمل از شهید مدرس الگوگیری کنند مشکلی نخواهیم داشت و مشکلات سیاسی، اقتصادی و اخلاقی ما حل خواهد شد، اضافه کرد: ۱۰ آذر به‌نام روز مجلس است، ولی می‌شود مدرس را همه قوا و سازمان‎ها یک الگوی مدیریتی قرار دهند.

شهید مدرس الگوی نمایندگان مجلس باشد

وی ساده‌زیستی را از خصوصیات شهید مدرس ذکر و تبیین کرد: توجه و استفاده از تولید داخل، ضعیف دانستن دشمن، بزک نکردن دشمن در گفتار و رسانه، شجاعت، کلی‌نگری و ... را از دیگر خصوصیات شهید مدرس است که باید الگوی نمایندگان مجلس قرار گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها