افزایش احتمال انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی/ گانتز: از بازی‌های نتانیاهو خسته شده‌ام

منابع نزدیک به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌گوید او در روز‌های اخیر به شدت از نخست‌وزیر این رژیم عصبانی و مستأصل شده و همین موضوع احتمال برگزاری انتخابات جدید در پی فروپاشی کابینه را افزایش داده است.
کد خبر: ۴۲۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ - 30November 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در حالی که رژیم صهیونیستی با بحران‌های متعددی از جمله همه‌گیری ویروس «کووید۱۹»، رکود اقتصادی متعاقب آن و همچنین تظاهرات‌های پیوسته علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم دست به گریبان است، اختلافات در کابینه تل‌آویو نیز احتمال کشیده شدن مجدد فلسطین اشغالی به انتخابات سراسری را افزایش داده است.

نشریه عبری‌زبان «معاریو» امروز (دوشنبه) به نقل از منابع نزدیک به «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر بعدی در توافق کابینه چرخشی نوشت که بحران در ائتلاف کابینه شدیداََ بالا گرفته و گانتز به‌طور روزافزونی از نتانیاهو مستأصل و مأیوس شده است.

بر این اساس، این منابع از زبان گانتز در محافل خصوصی نقل قول کردند: «از این بازی که نتانیاهو مرا به انجام آن مجبور می‌کند، خسته شده‌ام و حالم [از او]بهم می‌خورد!»

به نوشته وبگاه «عاروتص‌شوع»، گانتز گفته است: «من وارد سیاست شدم تا کمکی کنم، نه اینکه زجر بکشم. احساس می‌کنم که دائماََ باید کار‌هایی را که نتانیاهو و افرادش سعی می‌کنند انجام دهند، متوقف کنم. اما من برای متوقف کردن وارد سیاست نشدم. من آمدم تا کار‌ها را پیش ببرم».

طبق گفته‌های منابع نزدیک به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، او معتقد است نتانیاهو توافقات ائتلاف کابینه را شکسته است.

این منابع همچنین به معاریو گفتند که از نظر گانتز انتخابات زودهنگام، اجتناب‌ناپذیر است. از سوی دیگر منابعی در حزب لیکود نیز می‌گویند که نتانیاهو برای برگزار کردن انتخابات زودهنگام بسیار جدی است.

تداوم اختلاف نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جداََ به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیافتد. حزب لیکود بودجه‌ای یک ساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده، اما حزب آبی‌وسفید تاکید می‌کند لایحه بودجه باید دو ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود.

چندی پیش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که معتمدان گانتز و اعضای پارلمانی حزب آبی‌وسفید به دنبال تصویب طرحی هستند که مانع از حضور دوباره نتانیاهو در انتخابات سراسری آینده در فلسطین اشغالی به دلیل پرونده‌های فساد می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار