نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

تمامی افراد جامعه اسلامی در برابر همدیگر مسئول هستند

آیت‌الله فلاحتی تمامی افراد جامعه اسلامی را در برابر همدیگر مسئول دانست و گفت: کسی که در مسیر محو منکر و تعریف معروف تلاش می‌کند از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۴۲۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ - 30November 2020

همه کسانی که داعیه مطالبه گری دارند با ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری کنند

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در امور حمایتی و قضایی آمران به معروف و ناهیان از منکر استان که بین ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان و فرماندهی انتظامی استان منعقد شد، اظهار داشت: امیر مومنان امام علی (علیه‌السلام) در نهج‌البلاغه امر به معروف و نهی از منکر را در برابر تمام واجبات قرار داده و حتی جهاد در راه خدا در مقابل آن مانند قطره در برابر دریاست.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان وجود بستر محیط سالم در عملیاتی شدن واجبات الهی بین مردم را مهم عنوان کرد و افزود: بستر محیط سالم در سایه امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود؛ بنابراین آنها که درباره امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند، بدانند که این جایگاه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در سخنان مقام معظم رهبری تکیه به امر به معروف و نهی از منکر موج می زند، تصریح کرد: بسیاری از معضلاتی که جامعه با آن مواجه است به دلیل این است که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر کار نکردیم.

آیت الله فلاحتی، تمامی افراد جامعه اسلامی را در برابر همدیگر مسئول دانست و تاکید کرد: کسی که در مسیر محو منکر و تعریف معروف تلاش می کند از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را مربوط به همه مردم و دستگاه ها عنوان کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر تمام بخش ها را در بر می گیرد؛ زیرا همه نیاز به نظارت دارند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین هدف بنده ترویج امر به معروف و نهی از منکر در استان است، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر برگرفته از آیین دین است؛ بنابراین همه کسانی که داعیه مطالبه‌گری دارند با ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری کنند.

وی خواستار اطلاع‌رسانی فعالیت های انجام شده توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان توسط رسانه ها به ویژه صدا و سیما شد و تاکید کرد: مردم می خواهند به صورت میدانی فعالیت های انجام شده توسط ستاد مذکور را مشاهده کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نیروی انتظامی گیلان فعالیت های میدانی خوبی در امر به معروف و نهی از منکر داشته است، متذکر شد: از دستگاه قضا می خواهیم در هر شهر یک قاضی ویژه در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر داشته باشد.

وی، هدف از ترویج امر به معروف و نهی از منکر را ایجاد امنیت توسعه مدار در جامعه خواند و تصریح کرد: بنای امر به معروف و نهی از منکر بر تشنج‌آفرینی و التهاب‌آفرینی در جامعه نیست، بلکه بناست آدم بسازیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به اینکه نمی خواهیم فضای جامعه را پلیسی کنیم، خاطرنشان کرد: با فعال کردن ستاد امر به معروف و نهی از منکر می خواهیم اخلاق را در جامعه ترویج دهیم؛ بنابراین نیازمند همکاری و تعاون همه دستگاه ها در این زمینه هستیم.

وی بر ساماندهی آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه تاکید کرد و افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید دارای کارت شناسایی باشند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه تفاهم‌نامه بین ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با نیروی انتظامی استان مبارک و میمون است، اظهار  داشت: همه مردم باید در اجرای امر به معروف و نهی از منکر همکاری کنند تا جامعه ای دور از هنجارشکنی و فساد داشته باشیم.

سردار «عزیزالله ملکی» فرمانده انتظامی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به ماموریت های بسیار این نیرو در عرصه های مختلف اظهار داشت: ناجا در موضوع امنیت اخلاقی موفقیت های بسیاری داشته است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در نوک پیکان امنیت اجتماعی است، تصریح کرد: گشت های امنیت اخلاقی از ابتدای ورودی گیلان مستقر هستند و طرح ناظر یک را اجرا می کنند.

حجت الاسلام «سجاد سرافراز» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر رسالت این ستاد است، اظهار داشت: شعب حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قوه قضائیه در ۱۶ شهرستان استان راه اندازی شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، کارآمدی بیشتر شعب دستگاه قضا مبنی بر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را نیازمند حمایت ناجا دانست و افزود: نیروی انتظامی تاکنون همراهی بسیار خوبی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها