مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

دوره ضمن خدمت آشنایی با دفاع مقدس ویژه ۴ هزار کارمند در قم برگزار می‌شود

حجت الاسلام علی لقمانپور گفت: در سال جاری دوره آشنایی با دفاع مقدس ویژه چهار هزار کارمند در استان قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۲۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵ - 30November 2020

دوره ضمن خدمت آشنایی با دفاع مقدس ویژه ۴۰۰۰ کارمند در قم برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در جلسه کارشناسی رشته روایتگری که با حضور معاون راویان ستاد مرکزی راهیان نور، رییس مرکز علمی کاربردی شهرداری قم و اساتید رشته فوق در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: در مورد موزه‌های دفاع مقدس با نیرو‌های مسلح و حوزه‌های علمیه هماهنگ شده که برای موزه نیرو به صورت مامور معرفی کنند.

وی افزود: سال گذشته بیش از هزار نفر از کارمندان استان در دوره ضمن خدمت آشنایی با دفاع مقدس شرکت کردند و امسال بیش از چهار هزار نفر از کارکنان دولت و حوزه‌های علمیه این دوره را می‌گذرانند.

لقمانپور ارائه دو واحد درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را بخشی از برنامه‌های استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواند و افزود: مرکز تخصصی جهاد و شهادت در حوزه علمیه قم راه اندازی شده و نگاه این اداره کل این است که ترویج ایثار و شهادت بر بستر‌های علمی صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: در این زمینه به موضوعاتی نیاز داریم که حماسه دفاع مقدس را کاربردی‌تر کنند مثل عملیاتی کردن پایان نامه‌های مرتبط با موضوع ایثار و شهادت که پیگیر آن هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: دفاع مقدس به جبهه مقاومت متصل است و این فرهنگ را باید توسعه ببخشیم.

وی یادآور شد: ایجاد بزرگترین کتابخانه جهاد و شهادت و بزرگترین مرکز اسناد دفاع مقدس در کشور در قم، مباحثی است که به لطف خدا در صدد تحقق آن هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها