امیرعبداللهیان: به عاملان و آمران ترور شهید فخری زاده پاسخی قوی می‌دهیم

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس گفت: با توجه به اطلاعات نزد دستگاه‌های امنیتی ایران و همچنین مستندات موجود، به عاملان و آمران این حادثه پاسخی قوی داده خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸ - 30November 2020

امیرعبداللهیان: به عاملان و آمران ترور شهید فخری زاده پاسخی قوی می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، چانگ هوآ، سفیر چین در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی در توسعه و تحکیم مناسبات دوستانه ایران و چین تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به نقش و جایگاه مهم مجالس دو کشور، رویکرد مجلس شورای اسلامی تقویت و تحکیم هر چه بیشتر همکاری‌های فیمابین است.

وی بر آمادگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی و گروه دوستی پارلمانی ایران و چین جهت تقویت مناسبات دو کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به رییس پارلمان چین، بر اهمیت تقویت همه جانبه روابط تهران - پکن در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

وی با اشاره ترور دانشمند برجسته کشورمان شهید فخری زاده گفت: امیدواریم شاهد موضع گیری و محکوم کردن این اقدام ضد حقوق بشری از سوی جامعه جهانی باشیم.

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس در همین راستا این تروریسم دولتی را تهدید صلح و امنیت بین المللی دانست و افزود: با توجه به اطلاعات نزد دستگاه‌های امنیتی ایران و همچنین مستندات موجود، به عاملان و آمران این حادثه پاسخی قوی داده خواهد شد.

امیرعبداللهیان در پایان این دیدار با اشاره به طرح دو فوریتی مجلس شورای اسلامی برای رفع تحریم‌ها، از بد عهدی طرف‌های غربی بشدت انتقاد کرد و نگاه مجلس را متناسب با مطالبات مردم خواند.

چانگ هوا، سفیر چین در تهران نیز در این دیدار با اشاره به تمدن دیرینه دو کشور و همچنین سابقه مناسبات دوستانه فی مابین گفت: ایران و چین دو کشور دوست و شریک راهبردی هستند لذا دولت و پارلمان چین از هر اقدامی که منجر به افزایش سطح تعاملات و همکاری‌های فیمابین شود استقبال می‌کند.

وی در ادامه ضمن محکومیت ترور دانشمند کشورمان شهید فخری زاده بر مخالفت چین نسبت به اینگونه اقدامات ضد حقوق بشری تاکید کرد.

سفیر چین در تهران ضمن اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی برای رفع تحریم‌ها، رفتار آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای را غیرسازنده و نادرست خواند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار