در گفت‌وگو با دفاع‎پرس مطرح شد؛

تقویت آرمان‌ها در فیلم و سینما رسالت همگانی هنرمندان است

عفت صوفی گفت: تقویت آرمان‌ها و اندیشه‌های بسیج در فیلم و سینما رسالتی همگانی برای هنرمندان بسیجی است که باید برای تحقق و ظهور و بروز آن تلاش کنند.
کد خبر: ۴۲۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۷ - 04December 2020

«عفت صوفی» تهیه‌کننده تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره لزوم پاسخگویی به پرسش‌های نسل جوان درباره دوران دفاع‌مقدس، گفت: نیاز است برخی از فیلم‌های دوران دفاع‌مقدس بازگشتی به سؤالات و پرسش‌های نسل جوان درباره آن دوران داشته باشند و به آنها پاسخ دهند. 
 
وی با اشاره به نقش مهم بسیج در دوران دفاع‌مقدس، افزود: بسیج گرچه عملکردی قابل‌تقدیر در دوران جنگ‌تحمیلی داشت اما نباید بسیج را در یک برهه خاص و یک عملکرد خاص محدود کرد. 
 
صوفی ادامه داد: بسیج می‌‎تواند علاوه بر جبهه‌های نظامی، در بخش فرهنگی نیز وارد شود و اثرات مثبتی را در فرهنگ و سینمای کشور به جا بگذارد. 
 
این تهیه‌کننده با اشاره به نقش مهم بخش فیلمسازان بسیجی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در ایجاد فضای انگیزشی، اظهار داشت: در این بخش، فیلمسازان بسیجی که دوران دفاع‌مقدس و انقلاب را درک کرده‌اند در کنار جوانانی قرار می‌گیرند که خود را میراث‌دار آن یادگار عظیم می‌دانند؛ این گردهمایی زمینه‌ساز حضور گسترده‌تر بسیجیان در حوزه سینما خواهد شد. 
 
برگزیده بخش فیلمسازان بسیجی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، تأکید کرد: فعالیت بسیجیان دوران جنگ‌تحمیلی در کنار جوانانی که به آن دوران عرق و تعصب دارند، یکی از فرصت‌های مغتنمی است که این جشنواره ایجاد کرده است. 
 
صوفی با اشاره به لزوم تقویت تفکر بسیجی در سینما، خاطرنشان کرد: تقویت آرمان‌ها و اندیشه‌های بسیج در فیلم و سینما رسالتی همگانی برای هنرمندان بسیجی است که باید برای تحقق و ظهور و بروز آن تلاش کنند.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار