در ویژه برنامه‌های معنوی خانه قرآن منطقه ۷ مطرح شد؛

از سبک زندگی نبوی تا «پنجشنبه‌های شهدایی»

خانه قرآن فرهنگسرای اندیشه تلاش کرده سبک زندگی نبوی را در قالب قصه به کودکان و با فوتوکلیپ به بزرگسالان آموزش دهد.
کد خبر: ۴۲۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ - 01December 2020

ویژه برنامه‌های معنوی خانه قرآن منطقه ۷؛ از سبک زندگی نبوی تا «پنجشنبه‌های شهدایی»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، خانه قرآن منطقه ۷ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عهده‌دار برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی فرهنگسرای اندیشه است. این مرکز با دعوت از کارشناسان قرآنی و علوم حدیث تلاش کرده تا برنامه‌های معنوی مناسبی را تدارک دیده و اجرا کند.

در روز‌های قرنطینه که امکان برگزاری برنامه‌ها به صورت حضوری نیست، فرهنگسرای اندیشه و خانه قرآن این مرکز، ویژه برنامه‌های خود را در فضای مجازی برگزار می‌کند. در این گزارش، بخش‌هایی از فعالیت این مرکز معرفی شده و مروری بر اتفاقات این هفته خانه قرآن فرهنگسرای اندیشه می‌شود.

«حدیث نور» و خوانش گوشه‌هایی از احادیث ائمه‌اطهار

فضای مجازی ظرفیت و بستر بسیار خوبی را برای نشر معارف و احادیث ائمه اطهار در اختیار قرار داده است. خانه قرآن فرهنگسرای اندیشه با آگاهی از این موضوع تلاش کرده تا از ظرفیت فضای مجازی برای انتشار سخنان ارزشمند اهل بیت علیهماالسلام استفاده کند.

در ویژه برنامه «حدیث نور»، سخنان گهربار ائمه (ع) در قالب فتو کلیپ منتشر شده و در اختیار مخاطبین قرار داده می‌شود. علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این احادیث ارزشمند و نشر آن در صفحات شخصی خود می‌توانند به صفحه اینستاگرامی خانه قرآن منطقه ۷ به آدرس khqoran۷@ مراجعه کنند.

آشنایی کودکان با سیره نبوی به شیوه قصه‌گویی

والدین وظیفه دارند فرزندان خود را با معارف و سیره نبوی آشنا کرده و از این طریق فرزندان خود را به شیوه صحیح تربیت کنند. یکی از تفریحات جذاب برای کودکان شنیدن قصه است. از این روی، خانه قرآن منطقه ۷ تلاش کرده با استفاده از ظرفیت قصه، کودکان را با زندگی و سیره پیامبران به ویژه پیامبر خاتم (ص) آشنا کند.

«قصه‌های کودکان»، زندگی پیامبران را در قالب کلیپ‌های کوتاهی و به صورت قصه معرفی کرده و با انتشار آن در فضای مجازی در اختیار والدین و علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

پویش همگانی «ما عاشق محمدیم»

در ماه‌های اخیر، توهین دشمنان اسلام به حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله و سلم دل همه مسلمانان را آزرد و واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت. از این روی فرهنگسرای اندیشه با همکاری خانه قرآن منطقه ۷، پویش همگانی «ما عاشق محمد هستیم» را راه‌اتدازی کرد.

این پویش با محوریت ترویج فضائل اخلاقی پیامبر مبتنی بر فضایلی نظیر خوش‌رویی، مهربانی با کودکان، امانتداری، بردباری و سخاوت در فضای مجازی و در قالب داستانک برگزار می‌شود.

زندگی به سبک پیامبر (ص)

خانه قرآن منطقه ۷ در بخش دیگری از برنامه‌های فرهنگی مذهبی خود تلاش کرده تا سبک زندگی پیامبر اسلام را به مردم معرفی کرده و آن را به عنوان یک الگو و طراز برای هر مسلمان ایرانی تبیین کند.

در این برنامه، سبک زندگی پیامبر اکرم (ص)، ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری و مهربانی ایشان معرفی شده و به صورت فتوکلیپ در فضای مجازی منتشر می‌شود.

تجدید میثاق با خانواده شهدا در «پنجشنبه‌های شهدایی»

پاسداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس از موضوعات مهمی است که هرگز نباید مغفول بماند. تفقد و دلجویی از خانواده مکرم و معزز شهدا یکی از اقداماتی است که می‌تواند یاد و خاطره شهدا را برای مردم زنده نگه دارد و سبک زندگی آنان را ترویج کند.

فرهنگسرای اندیشه و خانه قرآن منطقه ۷ در ویژه برنامه «پنجشنبه‌های شهدایی» تلاش کرده تا شهدای محله را معرفی کرده و شهروندان محله را با فضائل اخلاقی و معنوی این شهدا آشنا کند. این ویژه برنامه پنجشنبه هر هفته برگزار شده و در فضای مجازی بارگذاری می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار