فرمانده دانشکده هوانیروز در گفت‌وگو دفاع‌پرس:

تفکر بسیجی دفاع مقدس را متبلور کرد

سرهنگ رحمانی بسیج را یک فرهنگ ناب و موجب تعالی جامعه دانست و گفت: فرهنگ و تفکر بسیجی دفاع مقدس را متبلورکرد.
کد خبر: ۴۲۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۲ - 02December 2020

تفکر بسیجی دفاع مقدس را پرورش دادسرهنگ خلبان «ولی رحمانی» فرمانده دانشکده هوانیروز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص اهمیت ترویج تفکر و فرهنگ بسیجی در میان اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: تدبر و دقت در فرهنگ بسیجی و کسب معنویت و ارزش‌های اخلاقی می‌تواند ما را در مسیر شهدا و ایثارگران قرار دهد.

وی افزود: بسیج یک رفتار یا لباس یا سازمانی خاص نیست، بلکه بسیج یک فرهنگ ناب است که جاری شدن آن فرهنگ، در یک فرد و یک جامعه، باعث رشد و تعالی برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های مطلوب آن جامعه می‌شود.

سرهنگ رحمانی افزود: در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب، تسری فرهنگ و منش بسیج در کل جامعه و به خصوص در ارتش، باعث خلق موج عظیمی شد تا از یک سو، آماده‌سازی سریع ادوات و تجهیزات نظامی برای دفاع از کشور صورت پذیرد و مهمتر از آن، نیرو‌های متخصص کشور را که دانش نظامی داشتند به بینش بسیجی مسلح کرد و باعث خلق حماسه‌های عاشقانه و افتخارآفرین در دوران دفاع مقدس شد.

فرمانده دانشکده هوانیروز با بیان اینکه فرهنگ بسیجی منش و روش مبسوطی از دینداری، معنویت، خدمت به مردم، دفاع و صیانت از انقلاب، کشور و مردم بوده است، گفت: فرهنگ و تفکر بسیجی دفاع مقدس را متبلور و بارور کرد.

وی گفت: وقتی که فرهنگ بسیج در جان و دل کسی رخنه کرد، در لباس‌های مختلف، مسیر حرکت یکی می‌شود و بارزترین مثال این واقعیت بزرگ، تشابه سلوک و رفتار شهیدان شیرودی، خرازی، بابایی، همت، صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی، در لباس‌های مختلف خدمت است.

فرمانده دانشکده هوانیروز، شهیدان صیاد شیرازی و سلیمانی را مثال بارز تثبیت فرهنگ بسیجی در جسم و جان افراد با لباس‌های مختلف دانست و گفت: فرهنگ غنی بسیج، امروز در دل یکایک دانشجویان ریشه دوانیده است و تقویت این فرهنگ در نهاد و ضمیر هرکدام از دانشجویان با هر رشته تحصیلی و رسته موجب تقویت و تضمین پیروزی‌های آینده انقلاب و کشورمان است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها