گزارش/ مرتضی محمدپور

ایدئولوژی جمهوری اسلامی، خونی در رگ‌های «ید واحده» است

جنگ در عمل به مردم و مسئولان ما ثابت کرد که با وجود دشمنان عنود و بدطینت، هرجا که شکاف و تفرقه‌ای به‌وجود بیاید، بدون شک منافع ملی دچار آسیب خواهد شد و هرجا که اتحاد و همبستگی پدید بیاید، فتوحات ملی رقم خواهد خورد.
کد خبر: ۴۲۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱ - 04December 2020

گروه استان‌های دفاع‌پرس –  «مرتضی محمدپور»، هشت سال دفاع مقدس برکات و حسنات بی‌شماری برای ملت و نظام ما به ارمغان آورد که ازجمله شاخص‌ترین آنها،  لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی در مواجه با تهدیدات و آسیب‌ها بود. جنگ در عمل به مردم و مسئولان ما ثابت کرد که با این دشمنان عنود و بدطینت، هرجا که شکاف و تفرقه‌ای به‌وجود بیاید، بدون شک منافع ملی دچار آسیب خواهد شد و هرجا که اتحاد و همبستگی پدید بیاید، فتوحات ملی رقم خواهد خورد. اساساً وقوع جنگ میان ایران و عراق به خاطر آن بود که دشمنان جامعه اسلامی توانستند با تقویت یک تفکر انحرافی و نژادپرستانه در عراق، رژیم فاشیستی بعث را در این کشور ایجاد کنند که بیش از همگرایی در عقیده و همسایگی در جغرافیا، توطئه نخ‌نما شده تفاوت نژادی را میان دو ملت ایران و عراق دامن بزند.

ایدئولوژی جمهوری اسلامی، خونی در رگ‎های «ید واحده» است

از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، تبلیغ مرسوم و مداوم رسانه‌های معاند و برانداز متوجه به وجود دو نیروی نظامی – ظاهراً – جداگانه در ساختار بروکراتیک جمهوری اسلامی بود؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تلاش‌های پلیدی از یکسو درجهت شکاف‌افکنی و ایجاد دودستگی میان فرماندهان این دو رسته نظامی و از سوی دیگر، بروز انشقاق و تفرقه در اقبال عمومی مردم نسبت به این دو ارگان شاهد بوده‌ایم. با صرف نظر از آب به آسیاب دشمن ریختن برخی چهره‌های داخلی در سال‌های اخیر، صداقت در رفتار و اخلاص در نیت فرماندهان عالی‌رتبه سپاه پاسداران و ارتش در سال‌های پس از پیروزی جنگ، همواره بهترین نقیض برای توطئه‌چینی دشمنان این آب و خاک بوده است؛ تا جایی که امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش پس از اتهام زنی‌های مقامات آمریکایی به سپاه پاسداران در ابتدای سال ۱۳۹۷، بی‌درنگ در جشن ولادت حضرت امام حسین «ع» و گرامیداشت روز پاسدار در تهران حضور یافت و در یک سخنرانی تاریخی چنین اظهار کرد که «دشمن باید دشمنی کند و از او انتظار دیگری نمی‌رود. ارتش دست از دست سپاه بیرون نخواهد آورد تا این اتحاد باعث شود تا نظام استکباری فرو ریزد و رژیم صهیونیستی از بین برود.» و حال آن‎که واکنش فرمانده کل ارتش زمانی روی می‌داد که هنوز هیچ پاسخی به‌صورت رسمی از جانب فرماندهان ارشد سپاه پاسداران به اتهامات سردمداران کاخ سفید داده نشده بود و به عبارت دیگر، رسانه‌های اپوزوسیون با تیتر درشت چنین گزارش دادند که فرمانده کل ارتش پیش از فرماندهان سپاه، به یاوه‌گویی دشمنان علیه سپاه پاسداران واکنش نشان داده است!

اتحاد و برادری قلبی میان سپاه و ارتش حتی در آیینه خاطرات شفاهی و روایتگری میدانی رزمندگان دفاع مقدس از خطوط مقدم نبرد حق علیه باطل نیز مشهود است و چنین به نظر می‌آید که ایدئولوژی جمهوری اسلامی و پایبندی به حفظ اصول و دفاع از آرمان‌های اسلامی و ملی همچون خونی در رگ‌های نیروهای مسلح ایران جاری است تا جایی که علی پیراسته، رزمنده و راوی دفاع مقدس به صراحت از این ایدئولوژی به عنوان «معجزه امام خمینی «ره»» یاد می‌کند.

ایدئولوژی جمهوری اسلامی، خونی در رگ‎های «ید واحده» است

این راوی دفاع مقدس در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، صراحتا به این موضوع اشاره کرد که «ما بعضی اوقات دلاورمردی‌هایی از رزمندگان ارتش می‌دیدیم که در تمام طول تاریخ جنگ سابقه نداشت. نکته فقط این نبود که این عزیزان شجاعت و ایثارگری داشتند بلکه نکته مهم‌تر این بود که این رشادت با چاشنی تمرین و تخصص نظامی همراه می‌شد. مثلاً ما شهید ایرج رستمی یا شهید حسین معصومی را داریم که اتفاقاً خیلی هم مظلوم واقع شده‌اند اما ما می‌دانستیم که اینها قبل از انقلاب در اسرائیل و آمریکا آموزش تخصصی کماندویی دیده بودند و بعد از انقلاب، در خدمت اسلام و امام و قرآن در برابر متجاوزان بعثی ایستادند و در ستاد جنگ‌های نامنظم، معاونان ارشد شهید چمران شدند.»

پیراسته چنین اظهارداشت که «با این‌حال، گاهی اوقات در بخش‌های خطوط مقدم که فرماندهان ایرانی با شنود بیسیم دشمن متوجه می‌شدند سربازان گارد ویژه حزب بعث مستقیماً به میدان آمده‌اند، تلفن می‌کردند به برادران ارتشی و امثال همین شهید رستمی و شهید معصومی خود را به ما می‌رساندند. نه اینکه ما می‌ترسیدیم با گارد ریاست جمهوری عراق روبرو شویم، بحث این بود که اگر ما فرضاً با ۱۰۰ شهید قرار بود این خط را بشکنیم، با تخصص نظامی و شجاعت این برادران ارتشی، با ۱۰ یا ۱۵ شهید خط را می‌شکستیم.»

در جریان آسیب‌شناسی منطقی‌تر می‌توان به این حقیقت اذعان داشت که ارتش شاهنشاهی، مسبوق به یک سبقه ۲۵۰۰ ساله و درحالی که تقریباً به طور کامل توسط مستشاران بیگانه از معرفت و اعتقادات اسلامی استحاله شده بود، وضعیت مناسبی در روزهای پیروزی انقلاب نداشت و عمده سرکردگان آن یا به‌خاطر دست داشتن در جنایات شاه دستگیر و اعدام شده بودند و یا با کوله‌باری از غنایم، ترک غیرت و شرافت کرده و به دامان دشمنان ملت گریخته ‎بودند اما نمی‌توان منکر این واقعیت شد که اگر هشتم مرداد ۱۳۵۷، سرکردگان ارتش از عناصر وابسته به رژیم طاغوت بودند، پوست‌اندازی و احیای ارتش رویه‌ای را طی کرد که ۱۰ سال بعد و در تاریخ هشتم مرداد ۱۳۶۷، فرمانده وقت ارتش – شهید علی صیاد شیرازی – محوری‌ترین نقش را در پیروزی عملیات مرصاد ایفا نمود و ضربه‌ای غیرقابل جبران به بزرگترین گروه تروریستی ضدنظام (گروهک منافقین) وارد آورد که همچنان با گذشت بیش از سه دهه از آن فتح عظیم، داغ شکست خفت‌بار مرصاد بر دل سرکردگان این گروهک جنایتکار و حامیان عبری- غربی – عربی آنها تازه است.

می‌توان با مراجعه به گنجینه بیانات و موضع‌گیری‌های امامین انقلاب درقبال تفرقه‌افکنی میان سپاه و ارتش، به دستاوردهای تازه‌ای در این موشکافی رسید. سیزدهمین جلد از صحیفه نور امام خمینی «ره» برای هر روشن‌ذهن و آزاده‌دلی که در جستجوی حقیقت سازمان‌بندی نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی باشد، بیان می‌کند که امام خمینی «ره» همچون پدری دلسوز، فرزندان ارتشی و سپاهی خود را همزمان در بیت جمع کرد، دست‌‎هایشان را در دست یکدیگر گذاشت و در جمع‌شان فرمود: «آقا فراموش نکنید وحدت را. شما برادرهای هم هستید. اشخاص بسیار با شماها دشمن هستند و می‌خواهند هرجور بشود بین ارتش و سپاه پاسداران‏‎ اختلاف بیندازند. همه خودتان را برادر بدانید. همه مقصدتان یکی است. مقصدتان این است که‏‎ ‎‏اسلام را تقویت کنید. همه زیر پرچم توحید هستید. زیر پرچم اسلام هستید. امروز دل‌های ملت همه با شماست. دل ملت با قوای مسلَّحه است. شما از ملت هستید.‏‎ ‎‏جدا نیستید.»

ایدئولوژی جمهوری اسلامی، خونی در رگ‌های «ید واحده» است

همچنین رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با جمعی از فرماندهان ارشد ارتش به صراحت فرمودند که «یک کار مهمّی هم که در ارتش به نظر من بوده و هست و ان‌شاءالله بیشتر هم تقویتش بکنید، بحث اتّحاد نیروهای مسلح است؛ یعنی شما و سپاه، دست اتّحادتان از هم جدا نشود. حرکت زیبایی بود این کاری که این آقایان کردند بعد از قضیّه حرکت زشت آمریکایی‌ها نسبت به سپاه، پا شدند رفتند با سپاهی‌ها دست برادری دادند؛ این بسیار حرکت زیبا و درستی بود که انجام گرفت، اینها دشمن را خیلی عصبانی می‌کند و هر کاری که شما بکنید که دشمن را عصبانی کند، آن کار خوب است.»

مؤخراً در استخراج راهکارهای تقویت اتحاد و برادری در نیروهای مسلح و با مشاهده تحولات کشور از ابتدای انقلاب تاکنون به روشنی می‌توان دریافت که هرگاه نیروهای نظامی و قوای مسلحه کشور با روحیه بسیجی و انقلابی متمسک به ولایت امامین انقلاب شده و جهت رفع مشکلات داخلی و مقابله با تهدیدات خارجی، گوش به فرمان اوامر فرمانده واحد کل قوا بوده‌اند، فتح و ظفر به ارمغان آورده‌اند؛ بر همین اساس می‌توان «پیروی از فرامین فرماندهی کل قوا» و «اتخاذ روحیه بسیجی و انقلابی» را ازجمله راهکارهای سازنده و موثر برای تقویت همدلی و برادری میان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار