تقلای «تِد کروز» برای ثبت «اخوان‌المسلمین» در لیست تروریسم آمریکا

سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس آمریکا در ادامه فشار کشورش علیه گروه‌های اسلامی در منطقه، طرحی را برای ثبت گروه «اخوان‌المسلمین» به عنوان «سازمان تروریست خارجی» در این کشور معرفی کرد.
کد خبر: ۴۲۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ - 03December 2020

تقلای «تِد کروز» برای ثبت «اخوان‌المسلمین» در لیست تروریسم آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «تِد کروز»، سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس آمریکا با معرفی دوباره طرحی، خواستار ثبت گروه «اخوان المسلمین» به عنوان یک سازمان تروریست خارجی شد.

به نوشته روزنامه «جروازالم پُست»، دفتر کار تد کروز روز چهار‌شنبه با اعلام این خبر گفت که وی این طرح را این هفته معرفی کرده است.

تد کروز در خصوص این طرح مدعی شده که بسیاری از متحدان نزدیک آمریکا در جهان عرب مدت مدیدی است که می‌گویند اخوان المسلمین یک گروه تروریستی است که به دنبال دامن‌زدن به آشوب در سراسر خاورمیانه است.

این سناتور آمریکایی همچنین گفته: «باعث افتخار است که این لایحه را مجدداً معرفی می‌کنم و مبارزه آمریکا علیه تروریست تندروی اسلامی را پیش می‌برم.»

وی افزود: «من تلاش‌های دولت فعلی برای تروریست خواندن نام [اخوان‌المسلمین] و مقابله با گسترش این تهدید قوی را تمجید می‌کنم و مشتاقانه منتظر دریافت اطلاعات دیگری هستم که این طرح جدید از وزارت خارجه درخواست کرده است».

این طرح از وزارت امور خارجه آمریکا می‌خواهد که اخوان‌المسلمین را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کند.

دولت ترامپ در ماه آوریل امسال تلاش کرد جماعت «اخوان‌المسلمین» را به عنوان یک گروه تروریستی اعلام کند. «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید و «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا از این اقدام دولت ترامپ حمایت کردند.

تد کروز که از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنا نیز هست، برای اولین بار این طرح را در سال ۲۰۱۵ و بار دیگر آن را در سال ۲۰۱۷ معرفی کرده بود.

هیأت علمای عربستان سعودی دو هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای اخوان‌المسلمین را گروهی تروریستی خواند و «عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ» مفتی اعظم این کشور نیز مدعی شده اخوان‌المسلمین تروریستی است و هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار