افزایش قابل توجه بودجه ۱۴۰۰ بنیاد شهید؛

بودجه بنیاد در دولت یازدهم و دوازدهم چه تغییراتی داشته است؟+ جدول

افزایش بودجه پیشنهادی دولت دوازدهم جمهوری اسلامی ایران برای بنیاد شهید و امور ایثاگران به نسبت هفت سال گذشته قابل توجه و بی‌سابقه است.
کد خبر: ۴۲۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ - 04December 2020

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، متن لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور روز گذشته، چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ با همه حواشی ناشی از عدم حضور رئیس جمهور و حتی رئیس سازمان برنامه و بودجه، تقدیم مجلس شورای اسلامی ایران شد.

افزایش قابل توجه بودجه ۱۴۰۰ بنیاد شهید/ بودجه بنیاد در دولت یازدهم و دوازدهم چه تغییراتی داشته است؟ +جدول

بودجه مصوب دولت برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۹۹ یعنی سومین بودجه دولت دوازدهم مبلغ ۱۵ هزار و ۷۹۷ میلیارد تومان بود است. دولت امسال هم برای بنیاد شهید و امور ایثارگران همچون سال‌های گذشته، رقم بودجه پیشنهادی را افزایش داده است. رقم پیشنهادی دولت برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۰ در واقع ۲۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است؛ که این مبلغ نسبت به بودجه پیشنهادی سال گذشته، ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

طبق جدول ۷ بودجه پیشنهادی برای دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۰، در بخش تملکر دارایی‌های سرمایه‌ای بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ۱۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

افزایش قابل توجه بودجه ۱۴۰۰ بنیاد شهید/ بودجه بنیاد در دولت یازدهم و دوازدهم چه تغییراتی داشته است؟ +جدول

افزایش بودجه دولت برای بنیاد شهید به نسبت سال‌های گذشته قابل توجه است. این رقم افزایشی در طول کل دولت یازدهم و دوازدهم بی سابقه بوده است. با نگاهی بر جدول مقایسه‌ای بودجه‌های مصوب و پیشنهادی دولت یازدهم و دوازدهم برای بنیاد شهید طی هفت سال گذشته، درمی یابیم بودجه بنیاد شهید نهایتا هر سال دو هزار میلیارد تومان افزایش داشته است، اما پیشنهاد دولت برای بودجه بنیاد شهید در آخرین سال دولت دوازدهم بیش از ۹ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

بر خلاف هفت سال گذشته که مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران بر عهده مرحوم حجت الاسلام شهیدی محلاتی بود، مدیریت بودجه امسال بنیاد شهید با سعید اوحدی است که از خرداد ماه ۱۳۹۹ در کسوت مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها