یادداشت/

شهید «احمد کشوری»؛ خلبان شاخص و فراملی

شهید «احمد کشوری» با شروع درگیری‌های مسلحانه در کردستان حضور خود را اعلام و تا آخر با استقامت دوام آورد، با شروع جنگ تحمیلی و ابراز رشادت‌های بی‌نظیر به‌عنوان خلبان شاخص و فراملی شناخته شد.
کد خبر: ۴۲۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ - 04December 2020

شهید احمد کشوری؛ خلبان شاخص و فراملیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سرهنگ خلبان «حسین فلک‌پور» از دوستان و همدوره‌ای شهید «احمد کشوری»، همزمان با ۱۵ آذر مصادف با سالگرد شهادت همرزم خود، یادداشت کوتاهی نوشته است که در ادامه از مقابل دیدگان‌تان می‌گذرد:

«شهید «احمد کشوری» همدوره پرواز بنده در سال ۱۳۵۲ با نام کلاس پروازی ۵۲-۱ بود. احمد در شهرستان فیروزکوه به‌دنیا آمده بود و تحصیلات خود را در «کیاکلا» به پایان رسانده بود.

ایشان بعد از دریافت مدرک دیپلم به آموزشگاه افسری پیوست و با درجه ستوان سومی فارغ‌التحصیل شد در همان زمان بنا به نیاز هوانیروز برای طی دوره خلبانی وارد هوانیروز و به مرکز آموزش هوانیروز اصفهان آمد. دوره آموزش پروازی خود را با هلیکوپتر ۲۰۶ (جت رنجر) به مدت ۱۱۰ ساعت طی کرد. تکمیل آموزش خلبانی را با هلی‌کوپتر UH-۱H به مدت ۱۰۰ ساعت با موفقیت به پایان رساند؛ تمام این آموزش‌ها را با اساتید خلبان آمریکایی که در ایران حضور داشتند، انجام داد.

به‌علت ورزیده بودن و هوش سرشار برای دوره هلی‌کوپتر جنگی «کبرا AH--۱ j» انتخاب شد و دوره یاد شده با نمره قبولی بسیار عالی طی کرد.

در دورانی که باهم مشغول دوره پروازی بودیم، «احمد» علاقه خود را به نقاشی، خطاطی و هنر‌های صنایع دستی نشان می‌داد؛ در ضمن علاقه وافری به اشعار مذهبی داشت و به‌مناسبت‌های مختلف از اشعار ایشان بهره می‌بردیم. حالا «احمد» یک خلبان مبتدی، ولی بسیار ورزیده وارد میدان شده و به پایگاه رزمی هوانیروز کرمانشاه منتقل شد.

دوره‌های مختلف تاکتیک را یکی پس از دیگری با موفقیت طی کرد در طول این آموزش‌ها، با روحیه‌ای که داشت برای جمع‌آوری و کمک به مستمندان قدم برمی‌داشت، به‌نوعی‌که هیچ‌کس متوجه این امر نشود، با شروع درگیری‌های مسلحانه در کردستان حضور خود را اعلام و تا آخر با استقامت دوام آورد، با شروع جنگ تحمیلی و ابراز رشادت‌های بی‌نظیر به‌عنوان خلبان شاخص و فراملی شناخته شد.

سرانجام در روز ۱۵ آذر سال ۱۳۵۹ در درگیری هوایی مورد اصابت موشک میگ‌های عراقی قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت که آروزی او بود نائل آمد.

روحش شاد و یادش پر رهرو وگرامی، جاودان باد».

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار