ابراز نگرانی اسرائیل از استقرار نیروهای مقاومت در مناطق موازی با جولان

روزنامه «الاخبار» لبنان در گزارشی به حضور نیروهای مقاومت در جنوب سوریه پرداخت و نوشت، مراکز تحقیقاتی صهیونیستی می‌گویند که خطر حزب‌الله در جنوب سوریه برای این رژیم، «بسیار بیشتر از گذشته شده است...».
کد خبر: ۴۲۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ - 04December 2020

ابراز نگرانی اسرائیل از استقرار نیروهای مقاومت در مناطق موازی با جولانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رژیم صهیونیستی دائما نسبت به استقرار نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در مناطق موازی با جولان اشغالی ابراز نگرانی می‌کند و مدعی است که این نیروها، «درحال ایجاد زیرساخت‌های نظامی برای حمله به اسرائیل» هستند.

روزنامه «الاخبار» لبنان در گزارشی به حضور نیروهای مقاومت در جنوب سوریه پرداخت و نوشت، مراکز تحقیقاتی صهیونیستی می‌گویند که خطر حزب‌الله در جنوب سوریه برای این رژیم، «بسیار بیشتر از گذشته شده است... این حزب حدود 58 پایگاه [در جنوب سوریه] دارد که 28 پایگاه برای فرماندهی جنوبی حزب و 30 [پایگاه] برای طرح جولان».

به ادعای این مراکز، پایگاه‌های حزب‌الله در استان‌های «قنیطره» و «درعا» سوریه وجود دارد که «اصل مهم فعالیت‌های حزب‌الله، از نظر گردآوری اطلاعات و برنامه‌ریزی عملیاتی است... همین مسئله، چالش مستمری برای اسرائیل و منطقه است».

به گزارش الاخبار، دشمن صهیونیست، فقط به ارائه اطلاعات درباره جنوب سوریه بسنده نمی‌کند، بلکه برای جلوگیری از تشکیل ساختار نظامی قدرتمند همپیمانان سوریه، اقدامات نظامی زیادی در مرزهای اراضی اشغالی با جولان انجام داده است.

بنا بر این گزارش، صهیونیست‌ها همچنین عملیات‌های هوایی بسیاری در جنوب سوریه انجام دادند و حتی در پیام‌های ویدئویی، افسران سوری را تهدید کردند. یکی از فرماندهان ارتش سوریه در جنوب این کشور گفت که این برای نخستین‌بار است که صهیونیست‌ها، مستقیما نیروهای ارتش سوریه را تهدید می‌کنند.

یک منبع دیگر هم تأکید کرد، رابطه افسران ارتش سوریه که در جنوب حضور دارند با همپیمانان این کشور، «بسیار خوب است و طی چندین سال جنگیدن در کنار یکدیگر، روابط بسیار خوب و مستحکمی بین طرفین برقرار شده است».

به گفته وی، افسران ارشد ارتش سوریه که در منطقه جنوب حضور دارند، به‌خوبی از «ارزش حضور نیروهای همپیمان» در کنار خود اطلاع دارند و از میران تهدید صهیونیست‌ها آگاه هستند.

یکی از مسئولان منطقه جنوب که از نیروهای همیپمان سوریه است، تصریح کرد، نیروهای مقاومت، به‌صورت جدی، در پی حفظ جان افسران و نیروهای ارتش سوریه هستند و «همکاری مستحکم با نیروهای ارتش سوریه که در منطقه مستقر هستند، ادامه خواهد داشت. همه تلاش‌ها برای ایجاد تفرقه شکست خورده است».

وی همچنین خاطرنشان کرد: «طرح‌های نظامی مشترک با ارتش سوریه در جبهه جنوب (جولان)، به‌تازگی آغاز نشده، بلکه از سال‌ها پیش بوده است. این‌ها، طرح‌های میان‌مدت و بلندمدت هستند. این حق طبیعی حکومت و ارتش سوریه است و متوقف نخواهد شد. هم‌اکنون این طرح‌ها در مراحل پیشرفته‌ای قرار دارند».

این مسئول درباره حضور نیروهای مقاومت در جنوب سوریه، تأکید کرد که این افراد، «بر اساس مقتضیات طرح‌ها، حضور دارند، ولی آن‌چه در آن‌جا در حال انجام است، تشکیل جبهه سوری با رزمندگان سوری است که حق دفاع از کشور خود و اراده آزادسازی آن از دست اشغالگر را دارند».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار