رییس سازمان اردویی و گردشگری راهیان نور بسیج:

راهیان نور حرکتی فرامنطقه‌ای است

رییس سازمان اردویی و گردشگری راهیان نور بسیج گفت: امروز راهیان نور به عنوان برنامه‌ای فرهنگی و اثرگذار به صورتی حرکت فرامنطقه‌ای اجرا می‌شود و نگاه بیرونی به این حرکت فرهنگی بسیار گسترده است.
کد خبر: ۴۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷ - 10March 2015

راهیان نور حرکتی فرامنطقه‌ای است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور در نشست خبری امروز به بیان این که 20 اسفند به نام روز ملی راهیان نور در تقویم کشور به ثبت رسیده گفت: دفاع مقدس بستری است که میتوان از آن گنجینهی تمام نشدنی را استخراج کرد و برای نسلهای آتی آن را عرضه داشت.

وی با اشاره به این که زائران سفر راهیان نور میهمانی هستند که میزانی آن را شهدا برعهده دارند بیان داشت: امسال راهیان نور دریایی از جهت زیرساختی و حضور مشتاقان بیش از گذشته بود به محض این که تاکنون بیش از 330 استاد و 12 رئیس دانشگاه با حضور راهیان نور دریایی نسبت به ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان در دریا آشنا شدند.

سردار سلیمانی با اشاره به این که بیش از 220 جراح و پزشک متخصص از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید داشته است گفت: قرارگاه مشترک راهیان نور دانش آموزی و دانشجویی امسال راه اندازی شد تا با برنامه ریزی و تمهیداتی که اتخاذ شد حضور گسترده ای در زمین های حماسه و جهاد باشد به نحوی که در بخش دانش آموزی 540 هزار دانش آموز از 15 مهر به سرزمینهای حماسه و ایثار اعزام شدند.

وی با بیان این که امسال جشنواره ملی سرزمین نور به مدت 5 شب در مجتمع فرهنگی شهید باکری خرمشهر طی روزهای 20 اسفند تا 25 اسفند برگزار میشود اظهار داشت: این جشنواره مردمی ترین جشنواره ای است که آرای مردم در آن لحظات میشود؛ این جشنواره در دو بخش مردمی به نام کاروان و بخش تخصصی با عنوان ققنوس هر ساله در روزهای منتهی به اعزام کاروانهای راهیان نور برگزار میشود.

سردار سلیمانی از رونمایی چهار عنوان کتاب در بخشهای شعر، داستان، خاطره و متن ادبی مربوط به 12 دوره برگزاری جشنواره رهاورد سرزمین نور در روز اختتامیه این جشنواره خبر داد و افزود: اجرای نمایش فرهنگی – رزمی و بصیرتی در چهار نقطه خوزستان که عبارتند از: اردوگاه شهید مسعودیان اهواز، شهید حبیب الهی در جاده اهواز – خرمشهر، اردوگاه شهید محلاتی در حمیدیه و مجتمع فرهنگی شهید باکری.

وی در ادامه با اظهار این مطلب که نگاه تقاولی دشمنان با راهیان نور دارند بیان داشت: به جهت اهمیت و حساسیت راهیان نور احتمال جدی در ایمنی سفرها داریم لذا با پیش بینی های که صورت گرفته حمل و نقل ریلی و زمینی توسعه یافته و علاوه بر این مدیران و دستندرکاران اعزام کاروانها در دورههای آموزشی نسبت به رعایت نکات ایمنی در سفر آموزشهای لازم ارائه شده، دراین رابطه می توان به آموزش 37 هزار مدیر کاروان اشاره کرد.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپس از پیش بینی 50 محل اسکان و محیا کردن 40 یادمان و استقبال 11 هزار خادم خبر داد و گفت: امسال برنامه ویژه ای داریم که از نظر زیرساخت و اسکان بتوانیم پذیرای بیشتری از زائران را داشته باشیم.

وی با اشاره به این که امسال تعدادی از نخبگان اهل تسنن در مراسم عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور پیدا میکنند بیان داشت: خانوادههای که به همراه خود کودکانشان را نیز به مراسم عملیاتی دفاع مقدس میآورند برنامه ی ویژه ای برای این کودکان پیشبینی کردیم که خانواده ها می توانند کودکان خود را در برنامه های ویژه ای که برای آنها در نظر گرفته شده مشارکت دهند.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور در پایان با اشاره به ساماندهی 11 هزار راوی عنوان کرد: اکران فیلم سینمایی دفاع مقدس هر شب در مجتمع فرهنگی شهید باکری و در برگزاری اربعین کشته شدگان واقعه چپلهین در تاریخ 28 اسفند در شلمچه را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای بهره مندی هر چه بهتر زائران سرزمین های نور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار