شهید «آذرفام»:

مرد باید در میدان نبرد بمیرد

شهید «محمدباقر آذرفام» قبل از شهادت خطاب به دوستانش گفته است: مرگ در بستر ذلت است و مرد باید در میدان نبرد بمیرد، ما در این راه سرنوشتی غیر از این نداریم که یا به شهادت برسیم یا زندانی و مجروح شویک که باید برای هر سه آن‌ها خودمان را آماده کنیم.
کد خبر: ۴۲۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ - 05December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «محمدباقر آذرفام» در 25 فروردین‌ماه 1334 در تبریز چشم به جهان گشود. وی در آغاز راه انقلاب اسلامی در تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی شرکت کرد و در حین مبارزه با نیروهای این رژیم طاغوت در 29 بهمن‌ماه 1356 در تبریز به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «محمدباقر آذرفام» در 25 فروردین‌ماه 1334 در تبریز چشم به جهان گشود. وی در کنار پدر در محافل و مجالس دینی مشتاقانه شرکت می‌کرد. در سال 1352 از دبیرستان لقمان موفق به اخذ دیپلم و در کنکور سراسری در رشته فلسفه از دانشگاه تبریز پذیرفته می‌شود.
 
از این طریق به مبارزات و فعالیت‌هایش وسعت بخشید و در همین زمان فعالیت گسترده‌ای را در مسجد ارشاد حکم آباد که در آن زمان از مراکز تبلیغات و تعلیمات اسلامی بود آغاز کرد و با جذب جوانان و نوجوانان، کلاس‌های قرآن و نهج‌البلاغه را دایر نمود.

در روز 28 بهمن 1356 در جمع دوستان لب به سخن گشود و آخرین توصیه‌ها را در رابطه با تظاهرات و قیام 29 بهمن تبریز به همراهانش نمود و گفت: مرگ در بستر ذلت است و مرد باید در میدان نبرد بمیرد، ما در این راه سرنوشتی غیر از این نداریم که یا به شهادت برسیم یا زندانی و مجروح شویک که باید برای هر سه آن‌ها خودمان را آماده کنیم.

این شهید والامقام در آغاز راه انقلاب اسلامی در تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی شرکت کرد و در حین مبارزه با نیروهای این رژیم طاغوت در 29 بهمن‌ماه 1356 در تبریز به شهادت رسید.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار