فرمانده سپاه کربلای مازندران:

پرورش نیروهای هنری تراز انقلاب هدف جشنواره‌های بسیج است

سردار «سیاوش مسلمی» گفت: کشف استعدادها و توانمندی‌های استان، کادرسازی و پرورش نیروهای تراز انقلاب در حوزه هنر انقلابی از اهداف جشنواره‌های رادیویی بسیج و لیگ سرود مازندران است.
کد خبر: ۴۲۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶ - 05December 2020

پرورش نیروهای هنری تراز انقلاب هدف جشنواره‌های بسیج استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلای مازندران امروز در آئین اختتامیه جشنواره رادیویی بسیج و لیگ سرود مازندران این دو رویداد را ارزشمند، تأثیرگذار و فاخر دانست و اظهار داشت: برگزاری این امور امکان‌پذیر نبود مگر با هم‌افزایی و همکاری ارگانها و نهادهای کمک کار در این موضوع که دغدغه‌مند در حوزه فرهنگ و هنر هستند.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مجموعه سپاه از بسیج سازندگی، دانش آموزی و همه بسیجیان در این دو رویداد بزرگ هنری حضور پیدا کردند و با ارائه آثار خودشان یک رویداد به یادماندنی را در استان خلق کردند.

سردار مسلمی با بیان اینکه هدف این دو رویداد کشف استعدادها و توانمندی‌های استان و کادرسازی و پرورش نیروهای تراز انقلاب در حوزه هنر انقلابی است که بسیار ارزشمند و والاست، تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم برای رسیدن به آرمانهای انقلابی با بهره‌گیری از نیروهای ارزشمند و معتقد به آرمانهای انقلاب در حوزه هنر نقش آفرینی کنیم.

این مسئول ساماندهی به ذائقه‌سازی که دشمن به دنبال آن است را از دیگر اهداف برشمرد و ادامه داد: امروز یکی از اقداماتی که دشمن به دنبال آن است برای اینکه در جامعه اسلامی اثرگذار باشد ذائقه‌سازی و تغییر ذائقه‌ها در حوزه مادی و معنوی است.

فرمانده سپاه کربلا اظهار کرد: در حوزه سبک زندگی اسلامی دشمن با برنامه ریزی که داشت اثرات مخربی بر جامعه اسلامی ما در پوشش، نوع غذا و معماری و ... گذاشت و ما تغییر ذائقه‌ها را در نسل سوم و چهارم شاهد هستیم و امروز ذائقه سنتی ما در معماری اسلامی خیلی رنگ و بویی در زندگی ما ندارد.

سردار مسلمی ادامه داد: همچنین در حوزه موسیقی یکی از این تغییر ذائقه‌ها را شاهد هستیم و امروز سرودها و نواهای قدیمی ما آنچنان بروز و ظهوری در میان نسل و سوم جامعه ندارد و یک تهدید اساسی برای عرصه هنر و سرود است.

وی اضافه کرد: پیگیری ذائقه اسلامی ایرانی مورد توجه است و موسیقی باید دوباره تجدید حیات پیدا کند و رسالت سنگینی است که باید به دنبالش باشیم تا از طریق چنین رویدادهایی دوباره نسبت به گسترش و توسعه آن اقدام کنیم.

سردار مسلمی افزود: اصحاب رسانه یکی از عوامل تأثیرگذار در حوزه گسترش هنر اسلامی و سرود اسلامی و همه حوزه‌ها هستند و می‌توانند در این زمینه با به نمایش گذاشتن صحنه‌هایی از هنرهای ناب انقلابی و ایرانی و اسلامی گرایش جوانان را به این سمت سوق بدهند.

وی در ادامه گفت: داوران بسیار شایسته و ارزشمندی از مهد موسقی و هنر بدون کوچکترین چشم داشتی با بررسی آثار جشنواره رادیویی و سرود برترینها را انتخاب کردند تا به جامعه ارزشمند هنری معرفی کنیم.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: در آستانه چهلم شهادت شهید فخری‌زاده و سالگرد سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم هستیم و برکات و اثرات این کارهای ارزشمند هنری برای جامعه و ایران عزیز و نسل حاضر باید با خیر و برکت باشد و باعث گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی در جهان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار