در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

غیرقابل پیش بینی بودن کیفیت بالای آثار جشنواره فیلم مقاومت/ نیاز به ارتقاء سطح کیفی انیمیشن داریم

علی اسکویی با اشاره به کیفیت و کمّیت آثار شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت، گفت: علی‌رغم شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها، تعداد و کیفیت آثار رسیده به این جشنواره بسیار خوب بود.
کد خبر: ۴۳۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۰ - 08December 2020

کیفیت و کمّیت آثار جشنواره فیلم مقاومت غیرقابل پیش‌بینی بود/ لزوم ارتقاء سطح کیفی انیمیشن«علی اسکویی» مستندساز و داور بخش انیمیشن شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و نقش آن در ارتقاء کیفی و کمّی آثار تولید شده، اظهار داشت: در شرایطی که کشور با شیوع بیماری کرونا درگیر پروتکل‌های بهداشتی شده بود، اما تعداد زیادی آثار به جشنواره رسید که این میزان اثرگذاری جشنواره مقاومت در رونق سینما است.

وی به سطح کیفی انیمیشن‌های این دوره جشنواره مقاومت اشاره کرد و افزود: انیمیشن‌های رسیده به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار بود که باعث سختگیری بیشتر در ارزیابی‌ها شد، خاصه اینکه آثار از کشور‌های مختلفی دریافت شده بودند.

اسکویی با اشاره به لزوم ارتقاء سطح کیفی انیمیشن، تصریح کرد: یکی از ارکان اصلی داوری آثار، رعایت استاندارد‌های سینمایی و انیمیشن‌سازی بود. در واقع علاوه بر محتوا، ساخت و ساختار سینمایی انیمیشن نیز در داوری‌ها نقش مهمی داشت.

داور بخش انیمیشن شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت خاطرنشان کرد: مهمترین شاخص داوری در بخش انیمیشن میزان توانمندی فیلمساز در ساخت فیلم انیمیشن سینمایی بود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار