برگزاری آیین افتتاح 2 رشته دانشگاهی دفاع مقدس در قم

آیین افتتاح دو رشته کارشناسی روایتگری دفاع مقدس و کاردانی امور فرهنگی - موزه همزمان با روز دانشجو در سالن جلسات آیت‌الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹ - 07December 2020

برگزاری آیین افتتاح دو رشته دانشگاهی دفاع مقدس همزمان با روز دانشجو در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین افتتاح دو رشته کارشناسی روایتگری دفاع مقدس و کاردانی امور فرهنگی - موزه همزمان با ۱۶ آذر روز دانشجو با حضور خانواده معظم دانشمند شهید والامقام محسن فخری‌زاده، محمدرضا موحد جانشین فرمانده سپاه استان قم و جمع محدودی از اساتید و دانشجویان در سالن جلسات آیت‌الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در قم برگزار شد.

آیت‌الله «علیرضا اعرافی» عضو مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این آیین طی سخنانی اظهار داشت: واقعه عظیم عاشورا با همه عظمت و درخشش و جذابیتی که دارد، اگر بخواهد بماند، نیاز به روایتگری و پیام آوری و ماندگار سازی در حافظه تاریخ دارد و قهرمان این ماندگاری، حضرت زینب (س) و حضرت امام سجاد (ع) هستند.

وی افزود: دفاع مقدس ما نیز که شعاعی از واقعه عاشوراست، برای ثبت تاریخ و ماندگار شدن، نیاز به پیوست و مکمل پیام آوری و روایتگری دارد.

سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز با تقدیر از راه اندازی دو رشته دانشگاهی دفاع مقدس برای نخستین بار در کشور در قم خاطرنشان کرد: دفاع مقدس منشاء تحولات بزرگی در جامعه و ملت بزرگ ما و جهان اسلام است و باعث حرکت‌های کلیدی در آینده و تربیت و رشد جوانانی مومن و پرتلاش برای کشور خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد طرح «معلم راوی» در مجموعه آموزش و پرورش تاکید کرد: در تلاش هستیم تا مشابه این طرح را در نیرو‌های مسلح برای تربیت نیروی انسانی متناسب با آموزه‌های دفاع مقدس پیگیری و اجرا نماییم.

حجت‌الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز عنوان کرد: دو رشته دانشگاهی دفاع مقدس برای نخستین بار در سطح کشور به همت این اداره کل و مرکز علمی کاربردی شهرداری قم از طریق سازمان سنجش راه اندازی شده است.

وی افزود: طی فراخوانی به تمام استان‌های کشور جهت جذب دانشجو برای تحصیل در این دو رشته، اطلاع رسانی شده و بنابر هماهنگی‌های صورت گرفته با نیرو‌های مسلح و حوزه‌های علمیه، مقرر شده تا آن‌ها هم بتوانند نیرو به شکل بورسیه معرفی نمایند.

مصطفی ملایی رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری قم نیز گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند است و باید تلاش کنیم موزه‌های دفاع مقدس به آموزه‌های فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ دانشجو در کارشناسی رشته روایتگری و ۲۵ دانشجو نیز در مقطع کاردانی امور فرهنگی-موزه تحصیل می‌کنند، افزود: ضرورت دارد سبک زندگی شهیدان والامقام و سردارانی همچون شهید سلیمانی که جبهه مقاومت را جذب خود کرد و شهید زین الدین که آن حماسه‌های لشکر ۱۷ در دفاع مقدس را آفرید، معرفی شود.

در پایان این مراسم از برادر بزرگوار دانشمند شهید دفاعی و هسته‌ای کشور، شهید محسن فخری زاده و همچنین تعدادی از دانشجویان و فعالان مراکز دانشگاهی و مرتبط با حوزه ایثار و شهادت، با اهداء هدایایی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها