برادر شهید فخری‌زاده در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

شخصیت چند وجهی شهید فخری‌زاده/ تواضع و فروتنی از ویژگی‌‌‌های بارز این دانشمند بود

«سعید فخری‌زاده» برادر دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده» گفت: تواضع و فروتنی و علاقمندی به اشعار حافظ و مطالعات فلسفی از جمله ویژگی‌های بارز شهید «فخری‌زاده» بود.
کد خبر: ۴۳۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷ - 07December 2020

روحیه تواضع و انس به شعر و فلسفه از ویژگی‌های شهید فخری‌زاده بود«سعید فخری‌زاده» برادر شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم در خصوص شخصیت این شهید والامقام اظهار داشت: خضوع و فروتنی از ویژگی‌های شخصیتی شهید محسن فخری‌زاده بود؛ به طوری که این شهید عزیز در برخورد با همه افراد در هر سنی خیلی با احترام و فروتنی رفتار می‌کرد.

وی افزود: آقا محسن علاقه زیادی به شعر بویژه اشعار حافظ داشت؛ این علاقه در کنار ابعاد علمی، تحقیقی و نظامی‌اش، نشانگر شخصیت چند بُعدی وی بود.

برادر شهید فخری‌زاده ادامه داد: این دانشمند شهید همچنین علاقه وافری به مطالعات فلسفی داشت و هر روز بخشی از وقت مطالعات سحرگاهی خود را به مطالعه ارتباط فیزیک کوانتوم و فلسفه اختصاص می‌داد و اخیراً مشغول تالیف کتابی در همین زمینه بود.

وی با اشاره به روحیه و منش مردمی شهید و دلجوی وی از دیگران ابراز داشت: رفتگر محله وقتی خبر شهادت شهید فخری‌زاده را شنید، به‌شدت ناراحت شد و علت انس و علاقه‌اش به آن شهید را دلجویی و صمیمیت و پیگری حل مشکلات وی عنوان کرد.

فخری‌زاده با اشاره به سابقه حضور شهید در جبهه گفت: شهید محسن فخری‌زاده در تمام ۸ سال دفاع مقدس در جبهه بود و بیشتر این دوران را در کردستان گذراند و حتی در این مدت، عهده‌دار یک مجله فرهنگی در کردستان بود.

برادر شهید فخری‌زاده خاطرنشان کرد: شهید مسحن فخری‌زاده دیپلم ریاضی را در سال ۵۸ از دبیرستان امام صادق (ع) قم (حکیم نظامی) اخذ کرد و پس از آن وارد دانشگاه شد و مقاطع عالی تحصیلی را در رشته فیزیک ادامه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار