تاریخ شفاهی «سردار زارعی» بزودی منتشر می‌شود

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از انتشار تاریخ شفاهی سردار علی‌اصغر زارعی نماینده ادوار مجلس خبر داد.
کد خبر: ۴۳۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ - 07December 2020

تاریخ شفاهی سردار زارعی بزودی منتشر می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس طی پیامی درگذشت سردار علی‌اصغر زارعی را تسلیت گفت و از انتشار تاریخ شفاهی ایشان خبر داد.

در این پیام آمده است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

سردار شجاع سپاه اسلام، دکتر «علی‌اصغر زارعی» هم آسمانی شد و به خیل همرزمان شهید و برادر شهیدش پیوست. این سردار گرانقدر و جانباز قهرمان؛ از دانشجویان مبارز دانشکده نفت آبادان و دانشگاه صنعتی شریف بود و پس از پیروزی انقلاب در دفاع از ارزش‌های انقلاب در آبادان و تهران فعالیت‌های ماندگاری داشت.

با شروع جنگ تحمیلی در کنار مدافعان آبادان و خرمشهر به دفاع جانانه از میهن اسلامی در برابر هجوم دشمن پرداخت و از هم‌رزمان شهید جهان‌آرا بود. او در معیت مسئولین آبادان و خرمشهر برای انعکاس وضعیت نابسامان روز‌های ابتدایی جنگ به دیدار امام رفت و از عدم اقدام بنی‌صدر و شرایط موجود شکایت کردند و امام جلسه فوق‌العاده شورای عالی دفاع را تشکیل داد.

سردار زارعی پس از چند بار مجروحیت و فعالیت‌های ماندگار در آموزش و سازمان‌دهی نیرو‌های رزمنده، ابتدا به‌عنوان جانشین فرماندهی جنگال سپاه مشغول و سپس به فرماندهی این یگان منصوب شد.

نقش وی و تیم همراهش در دانشگاه صنعتی شریف و یگان جنگال سپاه در شکستن رمز کدر‌های راکال انگلیسیِ اهدایی به ارتش صدام بی‌بدیل و تأثیر زیادی در پیروزی عملیات‌های دفاع مقدس داشت.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در راستای انجام رسالت تاریخ‌نگاری خود و به‌منظور واکاوی و بازخوانی حوادث مهم یگان جنگ الکترونیک در دفاع مقدس گفتگو با سردار سرتیپ پاسدار دکتر علی‌اصغر زارعی را از 25 دی‌ماه 1397 شروع و طی حدود دو سال و 22 جلسه گفتگوی فعال به زوایای پیدا و پنهان این یگان مهم پرداخته است.

حاصل این گفت‌وگو در قالب تاریخ شفاهی آماده چاپ آماده است و به زودی منتشر خواهد شد تا گوشه‌ای از نقش برجسته‌ی این سردار برومند سپاه اسلام و رزمندگان جنگال را در تاریخ پرافتخار دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کند.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس عروج ملکوتی این مجاهد فداکار و سردار سرافراز سپاه اسلام را به محضر حضرت، ولی عصر (عج)، فرمانده معظم کل قوا، همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده محترم ایشان و بیت معزز شهید حسن زارعی تسلیت عرض نموده و از پروردگار متعال برای ایشان علو درجات و هم‌نشینی با سیدالشهدا (ع) و برای خانواده و عموم همرزمانش صبر جمیل، اجر جزیل و عزتمندی مسألت می‌نماید.»

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار