مسکو: بمب‌افکن‌های آمریکا بیش از 10 بار به مرزهای روسیه نزدیک شدند

فرمانده ناوگان بالتیک وابسته به ناوگان نیروی دریایی روسیه گفته بمب‌افکن‌های آمریکایی در سال ۲۰۲۰ بیش از ده بار به مرز‌های این کشور و حوزه مسئولیت این ناوگان نزدیک شده‌اند.
کد خبر: ۴۳۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ - 07December 2020

مسکو: بمب‌افکن‌های آمریکا بیش از 10 بار به مرزهای روسیه نزدیک شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دریاسالار «الکساندر نوساتوف»، فرمانده ناوگان بالتیک وابسته به ناوگان نیرو‌ی دریایی روسیه روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با روزنامه «زِوِزدا» گفت: بمب‌افکن‌های آمریکایی امسال بیش از ده بار به مرز‌های این کشور و حوزه مسئولیت این ناوگان نزدیک شده‌اند.

خبر‌گزاری «تاس» به نقل از این روزنامه روسی نوشت، نوساتوف ضمن هشدار در این خصوص گفت: «امسال بیش از هزار پرواز شناسایی (دیده‌وری) در نزدیکی مرز‌ها و در محدوده مسئولیت ناوگان بالتیک ثبت شده است که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۵۰ پرواز بیشتر است.»

وی افزود: «در سال ۲۰۲۰، این اولین بار است که این بمب‌افکن‌ها پر‌واز‌هایی را به صورت گروهی انجام می‌دهند.»

ناساتوف همچنین گفت که تقویت پدافند هوایی روسیه اولویت اصلی ناوگان بالتیک این کشور است.

روز گذشته (یکشنبه) بعد از ظهر به وقت تهران نیز منابع خبری از بازگشت بمب افکن‌های راهبردی آمریکا به جزیره گوام برای نمایش قدرت به چین خبر دادند.

به گفته این منابع، این بمب‌افکن‌ها حین ماموریت اقدام به سوختگیری هوایی کرده و در منطقه بسیار نزدیک به شمال شرقی تایوان پرواز کردند.

ماموریت بمب‌افکن‌های آمریکایی در نزدیک چین هم‌زمان با رزمایش دریایی چین در دریای چین جنوبی، شرقی و بوهایی بود.

کارشناسان گفته‌اند که برگزاری این رزمایش ارسال پیامی از ارتش چین به آمریکا مبنی بر انجام رزمایش در شرایط مختلف نظامی به طور همزمان است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها