«کرونا» یک اربعین به ما بدهکار است

حامد عسگری شاعر و ترانه سرا در قرار چهاردهم برنامه «دست در دست» از بدهکاری کرونا به مردم گفت.
کد خبر: ۴۳۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ - 08December 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، حامد عسگری، شاعر و ترانه سرا در برنامه دست در دست اظهار داشت: رخ دادن حوادثی مثل شیوع کرونا و اتفاقات اینچنینی ما را به رعایت کردنِ انسان‌های اطراف‌مان بیشتر دعوت می‌کند. اتفاقی که در پاییز می‌افتد این است که اجسام، اشیا و مناظر دگرگون می‌شوند. شاید ما هم بهتر است که این دگرگونی را سرلوحه قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: کرونا می رود و روسیاهی آن به روزگار می‌ماند. روزگار در این 8، 9 ماه به ما خیلی بدهکار است. دوران کرونا به ما اربعین بدهکار است، کاشی کاشی حرم امام رضا (ع) عادت کرده بود به اشک‌ها و صلوات‌های ما و روزگار همه اینها را به ما بدهکار است. خداوند نسبت به بندگانش غیور است و ما را دوست دارد.

عسگری ادامه داد: روایتی گفته می‌شود که یکی از پیامبران بزرگوار از خدا به دلیل آزارهایی که از قومش دیده بود درخواست عذاب کرد، خدا به ایشان فرمود هزار کوزه بساز و در آفتاب خشک کن، بعد از این کار به ایشان وحی شد همه این کوزه‌ها را بشکن، آن پیامبر وقتی اعتراض کرد خداوند به او فرمود: وقتی تو دلت نمی‌آید به کوزه‌های بی جانی که ساختی آسیبی وارد شود چگونه از من می‌خواهی به بندگانم عذاب نازل کنم.

این شاعر و ترانه‌سرا در مورد ازدواج خود نیز گفت: روزی که ازدواج کردم به همسرم گفتم، من به تو رسیدم اما هیچ‌وقت نگذار که مرد درونِ من به زنِ درون تو برسد که این فراق لازم است.

رضا خیراندیش نیز که به مناسبت روز دانشجو از یک گروه جهادی متشکل از دانشجویان از گیلان مهمان «دست در دست» بود، اذعان داشت: هدف ما تدریس دانش‌آموزان محروم در سراسر کشور است. حدود 90 مدرس در این گروه به فعالیت مشغولند که ما از اساتید دانشگاه و دبیران مدارس هم در این طرح استفاده کرده‌ایم و با استقبال بسیار خوبی از سوی این عزیزان روبرو بوده‌ایم.

این دانشجوی جهادگر ادامه داد: گروه ما از آبان سال 97 با رویکرد آموزشی تشکیل شد. طی این دو سال بالغ بر 200 دانش‌آموز به صورت مستمر از خدمات آموزشی این 90 مدرس برخوردار بوده‌اند. همه دروس از پایه ابتدایی تا سال آخر دبیرستان آموزش داده می‌شود. قبل از دوران کرونا خدمات ما محدود به استان گیلان و شهر و روستاهای اطراف می‌شد که به کمک خیریه هایی که در ارتباط بودیم، توانستیم دانش‌آموزان نیازمند را پیدا کنیم.

وی افزود: برخی از این دانشجویان نیز توسط بسیج و ارگان‌های مرتبط معرفی شدند. همچنین یک تیم پشتیبانی نیز به جستجوی کودکان ایتام و بدسرپرست می‌پردازد. همچنین کودکانی که دسترسی به اینترنت و گوشی همراه ندارند را نیز با فراخوانی که منتشر شد، پیدا کردیم و آنها را هم به زمره کودکان تحت حمایت‌مان اضافه کردیم.

خیراندیش بیان داشت: حدود 150 کودک را به صورت آنلاین مورد آموزش قرار دادیم. در فاز دوم علاوه بر تدریس، مشاوره رایگانآموزشی و ارتباط روانشناسان با کودکان را هم به طرح افزودیم. برخی از کودکان مشکلاتی داشتند که مدرسان وقتی این مساله را حس می‌کنند اعلام می‌کردند که نیاز است تا دانش‌‌آموز با یک روانشناس صحبت کند.

سلمان فرخنده، مجری دست در دست نیز در بخشی از این برنامه با بیان خاطره‌ای از ایفای نقش شهید محسن وزوایی در مستندی از روایت فتح گفت: به یکی از دوستان زنگ زدم و محل دفن این شهید بزرگوار را پرسیدم چون می‌خواستم از او رخصت بگیرم. زمانی که به بهشت زهرا (س) رفتم متوجه شدم هر دو بچه محل هستیم و از اهالی نظام‌آبادیم، متوجه شدم شهید وزوایی در 22 سالگی شهید شده و یک دانشجوی نخبه بوده است.

حامد عسگری نیز بیان داشت: چند روز پیش هم سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی بود و امیدوارم هر کس برای این خاک زحمت کشیده و می‌کشد از الطاف الهی برخوردار باشد. همه کسانی که در اثر ابتلا به کرونا جان‌شان را از دست دادند را خداوند بیامرزد، امروز تعداد کشته‌شدگان کرونا با کشته‌شدگان زلزله بم برابر شد.

برنامه «دست در دست» یک قرار پاییزی است که با تهیه موشن‌هایی از شخصیت‌های تاثیرگذار و کسانی که در کار خیر پیش قدم بوده‌اند، برگزاری پویشی مردمی با محوریت ارسال داستان هایی با موضوع کرونا به صورت نوشته، فیلم، صدا و اهدای جوایز به آثار برگزیده همچنین گفتگوهایی صمیمی و شنیدنی، به پررنگ تر کردن همدلی و خیرخواهی در این دوران می‌پردازد.

«دست در دست» کاری از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدادی و کارگردانی مهدی زنگنه است که پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه بعد از گفتگوی ویژه خبری حوالی ساعت 23:30 روانه آنتن می شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار