یادداشت/ عصمت دهقانی

شهادت سرآغاز زندگی مردانی است که غیرت را در میان معرکه‌ها رقم زدند

شهادت سرآغاز زندگی مردانی است که غیرت و مردانگی را در میان معرکه‌ها رقم زدند و چنان در طلب ایمان حقیقی کوشیدند که لرزه بر اندام تمام قدرت‌های پوشالی دنیا انداختند.
کد خبر: ۴۳۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۷ - 15December 2020

شهادت سرآغاز زندگی مردانی است که غیرت را در میان معرکه‌ها رقم زدندگروه استان‌های دفاع‌پرس- عصمت دهقانی؛ شهادت سرآغاز زندگی مردانی است که غیرت، شجاعت و مردانگی را در میان معرکه‌ها رقم زدند و چنان در طلب ایمان حقیقی کوشیدند که لرزه براندام تمام قدرت‌های پوشالی دنیا انداختند. این مردان نشانه‌هایی از قدرت لایزال الهی هستند که پس از ظلمت‌ها و بی‌عدالتی‌ها، به سان ستاره‌های پرفروغی در آسمان حقیقت می‌درخشند و چراغ راه طالبان و صاحبان حق روشن می‌کنند و  آنان که شهادت را بهترین راه رسیدن به معبود می‌دانند فرقی ندارد از چه قشر و گروهی باشند، گروهی از آنان فرهیختگان، اساتید و دانشجویانی هستند  که  گام‌های بلند ترقی آنها را به عرصه علم آموزی پیش برد، زندگی در دفتر  ایامشان به رنگ شهادت ورق  خورد و خاطرات دیروز را در مشق‌های امروز ماندگار کردند. شهدای این قشر تحصیل کرده نیز نشان دادند که قدم نهادن در وادی شهادت دلی جسورانه و گامی به بلندای معرفت می‌خواهد  و مردانی با غیرت و حماسه ساز آن گام را با خون خویش  برمی‌دارند. این وادی را تنها کسانی می‌شناسند که به ابدی بودن عشق در نگاه زمان ایمان دارند و خدا را در میان این همه شک و تردید می‌بینند و حس می‌کنند. این راه قدم‌های ثابت و استوار می‌خواهد که از سختی راه نهراسند.

در آن زمان که رژیم ستم شاهی بر سرنوشت مردم این آب و خاک چیره گشته بود مردی از سلاله اولیاءالله به پا خواست و ندای جهاد سرداد مردم با شوری که در سینه‌ها داشتند، به خیابان‌ها ریختند و دانشجویان نیز قدم‌هایشان را به مسیرهای تظاهرات سپردند و در لابلای ازدحام تظاهر کنندگان  شعارهای از جنس رهایی سردادند.

پس از  پیروزی پرشکوه انقلاب،  شور و اشتیاق دانشجویانی که فصل دیگری از زیسیتن در وجودشان  ریشه زده بود برای دفاع از آرمان‌های والایشان دو چندان شده بود.

در دوران دفاع مقدس که دشمن چشم طمع بر خاک پاک ایران زمین  داشت و برای از بردن اسلام ناب محمدی، نقشه‌ها در سر می پروراند،  دیگر بار خون غیرت در رگ مردانگی‌شان به جوش آمد، تاب چیرگی نفس‌های شیطانی را بر سرزمین‌شان نیاوردند، ساز رفتن را کوک  آزادمنشی خود کردند و رفتند تا خزان جنگ بر بهار زندگی این ملت نتازد و دست بیگانه پرچم استیلای خود را بر ستیغ قله‌های آزادگی‌مان به اهتزاز در نیاورد و در سبقت گرفتن از  یکدیگر در ربودن گوهر ناب شهادت، مصداقی از کلام زیبای وحی «السابقون السابقون اولئک المقربون» شدند.

آمار بالای شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس، گواه حضور سبز قدم‌های این قشر فرهیخته در کنار سایر برادران رزمنده شان است و نشان دادند که راه پر افتخارشان ادامه راه حسین بن علی(ع) است  و ندای «هیهات منا الذله» باید تا ابد در گوش تاریخ نجوا شود.

اینک آرامش لحظه‌هایمان به یاد ایستادگی و مقاومت دلیرانه‌شان اوج می‌گیرد و بر بلندای قله افتخار می‌ایستیم  و اندیشه‌های سبزشان را برای رشد و بالندگی مرور می‌کنیم.

جنگ که تمام شد، آزمون‌های دیگر ودسیسه‌های شیطانی دشمنان ناکام از جنگی  نابرابر، یکی پس از دیگری  چهره کریه خود را بر مردمی که از آزمونی سخت سربلند بیرون آمده بودند، نشان داد؛  تحریم‌های ناجوانمردانه‌ی اقتصادی که از سالها قبل کلید خورده بود، تهاجم فرهنگی، جنگ رسانه ای، تلاش برای ایجاد فاصله بین مردم و مسئولین و گزینه های روی میزی که  تکرارش َتوسط کاخ سیاه نشینان جنایتکار مًضحکه فرزندان این مرز و بوم شده است و ... . در مقابله با این توطئه‌ها باز دانشجویان، اساتید و فرهیختگان در کنار سایر اقشار جامعه، در خط مقدم  مقاومت در برابر این توطئه‌ها بوده و هستند.

هر زمان که آزمون و ابتلای الهی در  حوادثی مانند سیل، زلزله و..  خود را نشان می‌دهد و در گوشه‌ای از این خاک  کسانی نیازمند دستان یاری‌گری از جنس عطوفت و مهربانی باشند، دانشجویان بسیجی و جهادگر جزء اولین کسانی هستند که با خدمت رسانی و امدادگری بذر امید را در دل هموطنان خود می‌کارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار