نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت اجرای برنامه‌های تربیتی با الگوگیری از عاشورا

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بر ضرورت اجرای طرح و برنامه‌های تربیتی با الگوگیری از عاشورا تأکید کرد.
کد خبر: ۴۳۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ - 08December 2020

ضرورت اجرای برنامه‌های تربیتی با الگوگیری از عاشورابه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در بازدید از مجموعه تربیتی جوانان عاشورایی ساری با بیان اینکه مهارت حُسن انتخاب را به بچه‌ها بیاموزیم، نه اینکه فقط بگوییم حق انتخاب دارید، اظهار داشت: اگر از حق انتخاب برای حُسن انتخاب استفاده کردیم بسیاری از مشکلاتمان حل خواهد شد.

وی افزود: اگر ما شیوه انبیا را بعنوان الگو انتخاب کردیم باید تربیت حرف اول را در زندگی ما بزند، باید تزکیه مقدم بر تعلیم باشد؛ یعنی پرورش از آموزش سبقت بگیرد.

محمدی لائینی ادامه داد: ممکن است جهاد اصغر یعنی مبارزه نظامی گاهی به نفع جهاد اکبر یعنی نماز که نماد تربیت، انسان سازی و خودسازی است تعطیل شود اما هیچگاه نماز به نفع جهاد تعطیل نشد و این نشان می‌دهد تربیت تعطیل‌پذیر نیست و نماز بعنوان نماد تربیت باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: چون مجموعه شما به نام جوانان عاشورایی است سعی کنید طرح و برنامه‌های تربیتی خود را با الگو گرفتن از عاشورا که فراوان الگوی تربیتی دارد اجرا کنید.

امام جمعه سای افزود: نماز را بعنوان یک وسیله بسیار مهم و کارامد در فرایند تربیتی خود به کار ببندید و دانش آموزان را با فرهنگ و محتوا و هدف نماز آشنا کنید.

وی ادامه داد: ارتباط خود را با دانش آموزانی که تربیت کرده‌اید تا دوران دانشگاه و حتی اشتغال آنان حفظ کنید و از آنان در ادامه راه این مجموعه کمک بگیرید.

محمدی لائینی با تأکید بر ضرورت توجه به توسعه کمی با حفظ کیفیت گفت: خانواده محوری را جدی بگیرید و در بُعد انقلابی و بصیرت سیاسی، سواد رسانه‌ای و بصیرت رسانه‌ای کار کنید. خدمات انقلاب اسلامی را بصورت آماری به دانش آموزان بیاموزید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها