دفاع‌پرس بررسی کرد؛

جریان نفوذ در سریال «خانه امن»/ تحلیل نفوذ از منظر امام خامنه‌ای

دشمن را با علاماتش در هر لباسی باید شناخت و از کید او که در مواردی در پسِ ظاهرِ دوستی و کمک پنهان می‌شود، باید ملت و انقلاب را مصون ساخت.
کد خبر: ۴۳۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵ - 10December 2020

واکاوی جریان نفوذ در سریال «خانه امن» / آماج نفوذ چه کسانی هستند؟به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «خانه امن» مجموعه‌ای تلویزیونی در ژانر جنایی، سیاسی و امنیتی، به نویسندگی حسین تراب‌نژاد است. این مجموعه از آبان ۱۳۹۹ از شبکه یک سیما در حال پخش است. پس از مجموعه‌های سارق روح و ترور خاموش، خانه امن سومین و آخرین مجموعه از سه گانه معمایی، پلیسی و سیاسی ابوالفضل صفری و احمد معظمی است که با محوریت پرونده‌های امنیتی که مسائل مختلف سال‌های اخیر ایران از جمله اهداف تشکیل داعش و فعالیت‌های تروریستی آن‌ها در خاک ایران را در بر می‌گیرد، ساخته شده است.

این مجموعه تلویزیونی داستان دو مامور امنیتی به نام‌های کمال (حمیدرضا پگاه) و افشین (امین زندگانی) را روایت می‌کند که یکی مسئول تیم ضدتروریستی و دیگری مسئول تیم مبارزه با مفاسد اقتصادی و پولشویی است. کمال طبق اخبار واصله مطلع می‌شود قرار است تیم‌های تروریستی داعش عملیات‌هایی را در ایران به راه بیندازند.

کمال و تیمش با اطلاعاتِ دریافتی از خارج از کشور به ردزنی یکی از نیرو‌های داعش می‌پردازد تا از طریق او بتواند رابطه رابطش در تهران را شناسایی کنند. رفته رفته طی این ماجرا دو پرونده پیچیده تروریستی و اقتصادی به هم گره می‌خورد.

در بخش هایی ازاین سریال پرمخاطب تلویزیونی، جریان نفوذ مورد واکاوی قرار گرفت و این خطر مهم در دل سیستم‌های کشور گوشزد شد که البته باید برای مسوولین زنگ هشداری تلقی شود که نسبت به آن حساسیت داشته باشند.

اما تحلیل نفوذ از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌تواند این صحنه را برایمان بهتر روشن سازد؛ نظرات ایشان در این خصوص در کتاب «نفوذ؛ بررسی پروژه برنامه‌ریزی شده نفوذ دشمن» درباره اینکه «آماج نفوذ چه کسانی هستند؟» می‌فرمایند: عمدتاً نخبگان، ِ عمدتا افراد موثر، عمده‌ترین تصمیم‌گیران یا تصمیم سازان، این‌ها آماج نفوذ هستند؛ این‌ها هستند که سعی می‌شود روی آن‌ها نفوذ انجام بگیرد؛ بنابراین نفوذ خطرناک است؛ نفوذ خطر بزرگی است.

حالا یکی بگوید آن آقا از کلمه نفوذ می‌خواهد استفاده جناحی بکند این مسئله را از اهمیت نمی‌اندازد، حالا بکند یا نکند بیخود می‌کند استفاده جناحی می‌کند واقعیت قضیه این است از این واقعیت که نمی‌شود صرف‌نظر کرد.

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از این کتاب در خصوص «شناخت رخنه و نفوذ دشمن، راه مقابله با آن» می‌فرمایند: ماجرای جنگ احد و غنیمت جویی مدافعان تنگه که به شکست مسلمانان انجامید و مجاهدان از سوی خداوند متعال سرزنش شدند یک نمونه نمادین است که هرگز نباید از یاد‌ها برد.

نباید در دام لبخند و وعده‌های دشمنان بیفتیم

مرعوب شدن از هیمنه ظاهری و احساس ترس از آمریکا و دیگر قدرت‌های مداخله‌گر آسیب دیگری از این دسته است که باید از آن پرهیز کرد. نخبگان شجاع و جوانان باید این ترس را از دل بیرون کنند. اعتماد به دشمن و در دام لبخند و وعده‌ها و حمایت‌های آن‌ها افتادند نیز آسیب بزرگ دیگری است که به طور ویژه باید پیش روان و نخبگان از آن برحذر باشند.

دشمن را با علاماتش در هر لباسی باید شناخت و از کید او که در مواردی در پسِ ظاهرِ دوستی و کمک پنهان می‌شود، باید ملت و انقلاب را مصون ساخت. روی دیگر این صفحه، مغرور شدن دشمن را غافل دانستن است؛ شجاعت را باید با تدبیر و حزم در هم آمیخت. در مقابل شیطان جن و انس، باید همه‌ی ذخایر الهی در وجود خود را به کار گرفت. ایجاد اختلاف و به جان هم انداختن انقلابیون و رخنه در پشت جبهه‌ی مبارزه، نیز آفتی بزرگ است که با همه توان باید از آن گریخت.

ما در مرحله حساسی هستیم

چند توصیه عرض کنم: یک توصیه خطاب به همه مسئولین است. نگاهی به اوضاع سیاسی جهان و منطقه نشان می‌دهد که ما در مرحله حساسی هستیم؛ به معنای واقعی کلمه، امروز یک پیچ تاریخی است. این را بدانید! اگر قوی نباشید زور خواهید شنفت؛ نه از آمریکا و غرب، حتی از موجودی مثل صدام. اگر قوی نباشید به شما زور می‌گویند، بر شما تحمیل می‌کنند. باید قوی بشوید.

عناصر قوت چیست؟ چگونه می‌شود فهمید و قبول کرد که ما قوی هستیم؟ روحیه، امید، کار و تلاش، شناخت رخنه‌های اقتصادی، رخنه‌های فرهنگی، رخنه‌های امنیتی، این‌ها را بشناسید و این رخنه‌ها را ببینید. هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول با مردم؛ این‌ها عناصر قوت است. این یک توصیه به همه است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

 

نظر شما
پربیننده ها