گناهکار اصلی برای راه افتادن بازار مکاره کلاس‌های گویندگی، وزارت ارشاد است

بهروز رضوی با تصریح بر اینکه بزرگترین گناه در زمینه بازار مکاره کلاس‌های فن بیان و گویندگی، بر گردن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تاکید کرد: باید از جانب این وزارت‌خانه رسیدگی صورت بگیرد.
کد خبر: ۴۳۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ - 11December 2020

گناهکار اصلی برای راه افتادن بازار مکاره کلاس‌های گویندگی، وزارت ارشاد استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو با موضوع کلاس‌های فن بیان و گویندگی، از کلاهبرداری تا خیانت و با حضور بهروز رضوی گوینده صدا و سیما در استودیو و شهرام گیل آبادی رئیس خانه تئاتر به صورت تلفنی به روی آنتن رفت.

شهرام گیل آبادی با بیان اینکه مسئله گویندگی و فن بیان و فعالیت در امور هنری برای جوانان جذاب است، گفت: این حوزه ویترین خوش آب و رنگی دارد و البته متاسفانه تقریبا هیچ نظارتی در این زمینه نمی‌شود. گاهی اوقات خیلی از کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند اذعان دارند پول در راه اندازی آموزشگاه است.

وی به فعالیت اساتید فن بیان و گویندگی در گذشته‌های نه چندان دور اشاره و بیان کرد: یک زمانی استاد حمید سمندریان را در رادیو داشتیم که به شاگردان خود فن بیان درس می‌دادند و خیلی از هنرپیشه‌ها، گویندگان و مجریان در کلاس‌های وی شرکت می‌کردند و فخر آن‌ها این بود که حمید سمندریان بزرگ به آن‌ها فن بیان آموزش می‌دهند.

رئیس خانه تئاتر با تصریح بر اینکه بسیاری از بزرگان حوزه صدا و گویندگی با وجود مهارت‌هایی که دارند اما هیچ گاه مانند بسیاری از تازه کارها، در ویترین‌های خوش و رنگ لعاب کلاس‌های آموزشی حضور ندارند، بیان کرد: آنقدر نام‌ها و نشان‌های گمنام، بی تجربه و کم بهره در این حوزه فعالیت می‌کنند و بزرگ شده‌اند که کلاس‌های فن بیان و گویندگی تبدیل به یک بازار مکاره شده است.

وی دلیل این وضعیت را نبود نظارت دانست و عنوان کرد: این بازار مکاره اساسا نه هیچ کمکی به رسانه نمی‌کند و نه هیچ استعدادی را کشف می‌کند. این شرایط باعث گمراهی علاقه مندان به حوزه گویندگی و فن بیان و ایجاد توهم در آن‌ها است.

در ادامه بهروز رضوی با تصریح بر اینکه بزرگ‌ترین گناه در زمینه بازار مکاره کلاس‌های فن بیان و گویندگی، بر گردن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تاکید کرد: باید از جانب این وزارت خانه رسیدگی صورت بگیرد تا موسسات، کلاس‌ها و افراد ناسالم فرصت اظهار وجود نکنند.

وی تصریح کرد: وقتی رسیدگی وجود ندارد، طبیعتا هر کسی به طمع نصیبی که از این بازار خواهد برد، اقداماتی می‌کند که نتیجه آن سرخوردگی برای علاقه مندان این حوزه خواهد بود.

گوینده صدا و سیما با اشاره به اینکه در طول دوران تدریس، کمترین میزان شهریه را دریافت کرده‌ایم و بر این کار اصرار دارم، عنوان کرد: 50 درصد کسانی که به دنبال فن بیان و گویندگی می‌آیند، نان خور خانواده هستند و باید از پول خانواده برای آن خرج کنند.

وی افزود: از سوی دیگر تعداد محدودی برای کلاس پذیرفته می‌شوند زیرا قصد داریم در کلاس‌ها گفتگو و مباحثه کنیم و برآوردی از آن‌ها داشته باشم. متاسفانه این رویه‌ها در بسیاری از این کلاس‌ها رعایت نمی‌شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار