رئیس بسیج جامعه زنان کشور مطرح کرد؛

مشارکت بانوان بسیجی در غسل و تدفین قربانیان کرونا/ توانمندسازی زنان سرپرست خانوار توسط بسیج

بیابانی گفت: اعضای بسیج جامعه زنان به منظور کمک به مقابله با آسیب های ناشی از شیوع کرونا، اقدام به مشارکت در امر تدفین و تغسیل متوفیان کرونایی میکنند.
کد خبر: ۴۳۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸ - 13December 2020

مشارکت بانوان بسیجی در غسل و تدفین قربانیان کرونا/ توانمندسازی زنان سرپرست خانوار توسط بسیجبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، مینا بیابانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌وگویی، با اشاره بر اقدامات اخیر بسیج جامعه زنان کشور برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم بسیج زنان در این ایام مشارکت در تدفین و تغسیل متوفیان کرونا بوده و همچنان نیز بانوان به صورت داوطلبانه در این اقدام مشارکت میکنند. به این صورت که اعضای بسیج با حضور در غسالخانه‌ها و آرامستان‌ها امورات مربوط به تدفین قربانیان کرونا انجام می‌دهند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور افزود: بخشی از اعضای بسیج نیز به عنوان مشاوران اسلامی در سامانه ۴۰۳۰ و پایگاه‌های بسیج محلات حضور دارند و اقدام به ارائه خدمات به هموطنان میکنند. این افراد در زمینه پاسخ گویی به سوالات هموطنان در زمینه ویروس کرونا و همچنین ارائه مشاوره برای کاهش چالش‌های خانوادگی در ایام قرنطینه و مقابله با استرس کرونا فعالیت میکنند.

بیابانی در خصوص کمک به کادر درمان نیز عنوان کرد: اعضای بسیج جامعه زنان در کنار حضور در بیمارستان به صورت شیفت بندی شده و کمک به کادر درمان، اقدام به پخت، توزیع غذا و تهیه آبمیوه برای کادر درمان به منظور تقویت روحی و جسمی این عزیزان می‌کنند.

وی با اشاره بر حمایت از زنان سرپرست خانوار نیز تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل دچار آسیب شده اند که در این میان زنان سرپرست خانوار بیش از دیگر اقشار نیاز به حمایت نهاد‌ها دارند. به همین منظور نیز طرح فدک را به منظور توسعه مشاغل خانگی راه اندازی کردیم که در این طرح قرار است، در طول سه سال ۲۵۰ هزار نفر از زنان سرپرست بانوان را از مرحله آموزش، ورود به چرخه کار، تولید و فروش محصولات حمایت کرده و آن‌ها را توانمند کنیم.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: در کنار این موارد، در ایام اعمال محدودیت‌های ویروس کرونا نیز جمع آوری و توزیع بسته‌های معیشتی میان خانواده‌های نیازمند و زنان سرپرست خانوار را داشته ایم. برگزاری کلاس‌ها و رویداد‌های متعدد در پایگاه‌های بسیج محلات برای افزایش مهارت‌های آموزشی زنان و راه اندازی کسب و کار‌های خانگی نیز از دیگر اقدامات بسیج زنان در ایام شیوع ویروس کرونا بوده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها