با حضور آیت‌الله منذر حکیم؛

کتاب «نا»در فرهنگسرای امام (ره) بازخوانی و تحلیل می‌شود

کتاب «نا» در نشست مجازی با عنوان «راز ما شدن» در فرهنگسرای امام (ره) با مشارکت پژوهشگاه تخصصی شهید صدر مورد بازخوانی و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۳۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ - 13December 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مریم برادران» به همت پژوهشگاه تخصصی شهید صدر، کتاب «نا» را که روایتی واقع‌نما و مستند از شهید صدر است به رشته تحریر درآورده است. «نا» مملو از جزئیات درباره شهید صدر است که با پرهیز از زیاده‌پردازی و اغراق، به شرح زندگی او پرداخته است. برادران در طول نوشتن این کتاب با خانوادۀ شهید صدر به‌ویژه همسر شهید در ارتباط بوده و از ارشاد و راهنمایی آنان بهره برده است.

این کتاب در نشست مجازی با عنوان «راز ما شدن» که با حضور آیت‌الله منذر حکیم، استاد خارج فقه حوزه علمی، حجت‌الاسلام محمود دعایی، محقق و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، از شاگردان امام خمینی و سفیر وقت ایران در عراق، زهرا حائری از شاگردان شهیده بنت الهدی صدر و احسان محمدی، کارشناس مجری برگزار خواهد شد، مورد بازخوانی و تحلیل قرار می‌گیرد.

کتاب «نا»در فرهنگسرای امام (ره) بازخوانی و تحلیل می شود

سید محمدباقر صدر فقیه، مجتهد، فیلسوف، اندیشمند، مبتکر و نظریه‌پردازشیعه و سیاستمدار عراقی بود. وی به دنبال یک نبرد طولانی با حزب بعث عراق به تدریج به عنوان یک رهبر شناخته شده مورد توجه مردم قرار گرفت و به علت مبارزاتش با حکومت بعثی عراق بارها توسط حکومت عراق دستگیر و زندانی شد. سرانجام در فروردین ۱۳۵۹ وی و خواهرش بنت‌الهدی صدر به دستور صدام حسین کشته شدند. امام راحل (ره) در پیامی سه روز عزای عمومی را برای شیعیان اعلام کرد.

به باور نویسنده کتاب، شهید صدر برای «ما بودن» خیلی زحمت کشید و در تجربه‌های زندگی ایشان هم مشهود است که هر وقت مشکلی پیش می‌آمد ما بودن راه‌حل خارج شدن از بن‌بست می‌دانست.

کتاب «نا»در فرهنگسرای امام (ره) بازخوانی و تحلیل می شود

این نشست 25 آذرماه ساعت 14 در فرهنگسرای امام(ره) با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد و همزمان از صفحه اینستاگرام این فرهنگسرا به نشانی imam.farhangsara و صفحه shahidsadr به صورت زنده انتشار خواهد یافت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها