نهایی‌شدن سند جامع همکاری‌ها؛ محور گفتگوی عراقچی با حنیف اتمر

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران که به افغانستان سفر کرده است در ادامه دیدارهای خود با مقامات این کشور با محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان رایزنی کرد.
کد خبر: ۴۳۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ - 13December 2020

نهایی‌شدن سند جامع همکاری‌ها؛ محور گفتگوی عراقچی با حنیف اتمربه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران که به افغانستان سفر کرده است در ادامه دیدارهای خود با مقامات این کشور با محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان در قصر ستوری دیدار و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان امروز یکشنبه در این دیدار از تلاش‌های عراقچی به‌خاطر گشایش راه آهن خواف - هرات قدردانی کرد و اظهار داشت: پس از اتصال افغانستان با کشورهای آسیای مرکزی در شمال، اتصال افغانستان توسط راه آهن با ایران در غرب کشور، روحیه امید و اطمینان را برای تقویت همکاری‌ها و اتصال منطقه‌ای میان دولت‌ها و مردمان منطقه بیشتر کرده است.

اتمر با اشاره به همکاری کابل و تهران در بخش‌های مختلف، تشریک مساعی دو کشور را در راستای تقویت اجماع منطقه‌ای برای موفقیت گفت وگوهای صلح افغانستان مهم و اثرگذار دانسته و در مورد اهمیت ادامه این تلاش‌ها برای رسیدن به صلح پایدار در افغانستان و تأمین ثبات و توسعه اقتصادی در منطقه صحبت کرد.

عراقچی نیز از توجه وزیر امور خارجه در زمینه گسترش روابط میان دو ملت قدردانی کرد و توسعه روابط میان دو کشور را در راستای اتصال منطقه‌ای و رفاه اقتصادی مهم خواند.

وی در مورد پیشرفت‌های صورت‌گرفته برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی میان افغانستان و ایران به وزیر امور خارجه این کشور معلومات داده و از حمایت کشور متبوعش از موفقیت روند صلح، جمهوری اسلامی افغانستان و حفظ دست‌آوردهای ۱۹ سال اخیر اطمینان داد.

وزیر امور خارجه افغانستان در مورد اراده سیاسی موجود در جمهوری اسلامی افغانستان برای تقویت هرچه بیشتر روابط میان دو دولت صحبت کرد.

اتمر با در نظر داشتن اهمیت همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه، در زمینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کلان اقتصادی به هدف اتصال افغانستان و ایران به کشورهای آسیای مرکزی و منطقه به تفصیل صحبت کرد.

دو طرف پیرامون نهایی‌شدن سند جامع همکاری‌های دراز مدت و آمادگی‌ها برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی صحبت و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها