مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس:

روحیه شهادت‌طلبی، خنثی کننده توطئه‌های دشمنان علیه این انقلاب است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: اگر امروز مشاهده می‌کنیم که در دنیا حرفی برای گفتن داریم و تمام توطئه‌های دشمنان علیه این انقلاب خنثی می‌شود، فقط به دلیل روحیه شهادت‌طلبی مردم کشورمان است.
کد خبر: ۴۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳ - 12March 2015

روحیه شهادت‌طلبی، خنثی کننده توطئه‌های دشمنان علیه این انقلاب است

به گزارش دفاع پرس از شیراز، رجبعلی راهی در نشست روز شهدا به خبرنگاران گفت: 2سال است که این روز با شکوه بیشتری برگزار شده و برنامههای مفصلتری به همت دولت اجرای میشود و در این راستا رئیس جمهور از خانواده شهدا برنامه تجلیل داشتند و ما هم در استان خود این برنامه را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: امروز به برکت این روحیه است که مشاهده میکنیم داعش به هیچ عنوان فرصت ورود به مرزهای این کشور را پیدا نمیکند زیرا شعار آنها این بود که بعد از بغداد به سراغ تهران خواهیم رفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به این که 6 الی 7 درصد شهدا و 4 درصد جانبازان کشور متعلق به استان فارس است افزود: ما وظیفه داریم همانطور که بزرگان ما از عزت و شرف این سرزمین دفاع کردند ما نیز با توجه به حساسیت زمان این فرهنگ شهادت را ترویج کنیم.

راهی با بیان این که 416 نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران فارس بر اساس شاخصهای بنیاد ملی نخبگان کشور، جزو نخبگان هستند و بدین لحاظ در کشور دارای مقام دوم هستیم تصریح کرد: 3 هزار و 800 نفر دانشآموز و 10 هزار و 911 نفر در نقاط مختلف کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: 6 هزار و 48 نفر در مقطع کارشناسی و 602 نفر در مقطع دکترا در دانشگاههای مختلف اعم از دولتی، آزاد، پیامنور، علوم پزشکی و غیره مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان این که آمار شهدا و جانبازان رو به افزایش است گفت: بعد از دوران دفاع مقدس تعداد شهدای ما نیز افزایش یافتهاند، که اینها یا جانبازانی بودهاند که بر اثر عوارض جانبازی به درجه رفیع شهادت نائل میشوند و یا کسانی که در جبهههای مختلف مانند دفاع از عتبات عالیات به شهادت میرسند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها