جلیلی:

صداقت مرحوم زارعی، الگویی برای سایر مسئولان است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی گفت: تامل در زندگی مرحوم «علی‌اصغر زارعی» نشان می‌داد که «صداقت» ملکه رفتاری او بود و این خصیصه ارزشمند می‌تواند برای ما نیز عبرت‌آموز باشد. زیرا کسی می‌تواند صداقت رفتاری داشته باشد که ایمان در قلبش ریشه کرده است.
کد خبر: ۴۳۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ - 14December 2020

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی در مراسم یادبود سردار دکتر علی‌اصغر زارعی که صبح امروز (دوشنبه) در سازمان پدافند غیر عامل برگزار شد، با اشاره به سیره رفتاری مرحوم زارعی اظهار داشت: ویژگی بارز سردار زارعی اخلاص، و صداقت بود که در رفتار وی نمایان بود.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم این دعای زیبا وجود دارد که «از خدا بخواهیم در هر کاری ما را با صداقت وارد و با صداقت خارج سازد» گفت: این راهی بود که شهدای ما طی کردند و سردار زارعی نیز از این ویژگی برخوردار بودند و این توفیق را داشتند که تمامی زندگی شان بر مبنای صداقت شکل گرفته بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی افزود: به واقع هر کسی به حیات سیاسی و اجتماعی ایشان نگاه می‌کرد متوجه صفای دل و رفتار شایسته ایشان می‌شد؛ تامل در زندگی وی نشان می‌داد که «صداقت» ملکه رفتاری او بود و این خصیصه ارزشمند می‌تواند برای ما نیز عبرت‌آموز باشد. زیرا کسی می‌تواند صداقت رفتاری داشته باشد که ایمان در قلبش ریشه کرده است.

وی با بیان اینکه مردان با اخلاص الهی از ویژگی‌های بارز اخلاقی برخوردارند، گفت: کسی که مسیر زندگی‌اش بر مبنای عمیق ایمان و توحید شکل بگیرد در برابر تمام ظالمان دنیا بدون ترس و واهمه خواهد ایستاد،‌لذا اگر تمام دنیا هم بیایند و چیزی خلاف بگویند و همه توان خود را بسیج کنند، آن فرد از راه حق و حقیقت دست بر نمی‌دارد. این افراد از فضای تهدید و تحریم نمی‌هراسند و تحت جو تهدید و تحریم و تطمیع دشمن قرار نخواهند گرفت.

جلیلی تصریح کرد: با بررسی مراحل مختلف حیات سردار علی‌اصغر زارعی می‌توان به راحتی گفت که او چه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن هرگز از دشمن نترسید و در شرایط و مشکلات ایمانش قوی‌تر و گام‌هایش استوارتر شد و رفتار‌هایی از خود نشان داد که این رفتار‌ها تاریخی می‌شود.

وی بیان کرد: اشکی که در مجلس از سر غیرت بر گونه‌های مبارک این عزیز جاری شد حقیقتاً برای او مایه آبرو هم در این دنیا و هم در آخرت خواهد بود. او با اشک چشمانش می‌خواست بزک‌های دشمن را پاک کند که این ناشی از یک فهم عمیق و بصیرت بالا او بود. در این فضا برخی می‌گفتند اخم دشمن را به یاد بیاورید و این لبخندی که امروز بر صورت دشمن است را فرصت می‌دانستند و درست در زمانی که برخی لبخند دشمن را با اخم او در گذشته مقایسه می‌کردند و آن را یک فرصت تلقی می‌کردند مرحوم زارعی این لبخند را با پوزخند بعدش مقایسه می‌کرد و آن را یک تهدید تلقی می‌کرد و این بر آمده است یک درک صحیح از شرایط و عمق بصیرت او بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی گفت: کسانی که آن روز به اشک او خندیدند بعداً در دامان پوزخند دشمن اسیر شدند. اشک غیرتی که بر صورت زارعی آمد باید عرق عبرت بر پیشانی کسانی شود که بی‌محابا از بزک کردن دشمنان دفاع کردند و این یک حرکت تاریخی بود چرا که در تاریخ ماندگار خواهد شد و تاثیر عمیق خود را خواهد گذاشت و این ریشه در صدق و اخلاص او داشت.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در مسیری که انتخاب کرده‌ایم پیشرفت کنیم و گام‌های بلندی برداریم باید از روند گذشته عبرت بگیریم و یک آسیب‌شناسی جدی در روندی که گذرانده‌ایم، داشته باشیم؛ افزود: مرحوم زارعی سال‌ها در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در جهت تقویت زیرساخت‌های دفاعی کشور تلاش کرده بود که آخرینش هم در همین سازمان پدافند غیر عامل بود تا زیرساخت‌های دفاعی کشور تقویت و تثبیت شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: ایشان تمام تلاشش این بود که آن هدف الهی محقق شود و همیشه گمنام بود و هیچ‌گاه برای مطرح شدن تلاش نمی‌کرد و مخلصانه در مسیر نورانی شهدا گام برداشت. ان‌شاءالله بتوانیم از مسیر ایشان پاسداری کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار