دفاع‌پرس گزارش می‌دهد‌؛

تاکید و توجه مجلس به افزایش بودجه دفاعی/ نگرانی دشمنان از موفقیت‌های چشم‌گیر دانشمندان هسته‌ای ایران

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توجه به بودجه دفاعی کشور می‌گوید: عزم خانه ملت به ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تقویت بنیه دفاعی و حل مشکلات بخش دفاعی و نیرو‌های مسلح، جزم است.
کد خبر: ۴۳۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۰ - 15December 2020

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اعمال تحریم‌های همه‌جانبه از سوی بدخواهان و دشمنان قسم خورده ملت و کشورمان، جوانان متخصص و نخبه ولایی را بر آن داشت تا در مسیر بی‌نیازی کشور از قدرت­‌های جهانی کمر همت بسته و در این مسیر پر فرازو نشیب دستاورد‌های گوناگونی را در حوزه‌های مختلف و به خصوص در زمینه دفاعی و موشکی به ارمغان بیاورند؛ به طوری‌که امروزه نه تنها اندیشمندان و صاحبنظران بی‌طرف غربی و شرقی، بلکه دشمنان قسم خورده ایران اسلامی نیز بر عظمت آن اذعان داشته و به کارآمدی بالای نظام اسلامی­ ما اعتراف دارند.

به جرات می­‌توان گفت که شناخت و آگاهی دشمنان از توانمندی­‌ها و ظرفیت‌های ایران اسلامی برای دستیابی به جایگاه برتر و کسب موفقیت‌­های چشم‌گیر در عرصه دفاعی، موشکی و هسته‌ای نگرانی آنان را در پی­‌داشته است و ریشه تمام عداوت‌های بیگانگان را باید در انسجام مردم برای الگوسازی و رشد و پیشرفت همه‌جانبه کشور جست‌وجو کرد.

مصداق بارز اعتراف و کینه‌ورزی دشمنان جمهوری اسلامی به پیشرفت­‌های دفاعی و هسته‌ای را می‌­توان در اقدام وقیحانه آن‌ها در به‌شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای کشورمان مشاهده کرد؛ اقدامی که نه‌تن‌ها به سستی در انگیزه‌های نخبگان و پرورش‌یافتگانِ شهدای هسته‌ای و به خصوص شاگردانِ دکتر «فخری‌زاده» منجر نخواهد شد، بلکه باعث توسعه هرچه بیشتر در این صنعت نیز می‌شود.

اما باید توجه داشت که تداوم پیشرفت‌­های کشورمان در عرصه‌های مختلف به خصوص در زمینه دفاعی، موشکی و هسته‌ای مستلزم نگاه و توجه ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی به ارتقای بودجه در این صنعت است؛ چراکه تحقق این امر مهم، نقش بی‌بدیل و قابل‌انکاری در موفقیت‌های جمهوری اسلامی در خنثی‌سازی تمام فتنه‌های احتمالی بدخواهان و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی کشورمان ایفا می‌کند.

در همین خصوص محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به تقویت بنیه دفاعی کشور، معتقد است که افزایش بودجه دفاعی نقطه اشتراک تمام نمایندگان مردم در مجلس است.

این مقام مسوول می‌گوید موفقیت‌های قابل توجه ما در زمینه‌های دفاعی، موشکی و هسته‌ای در حالی به دست آمده که بودجه مکفی به این بخش‌های مهم تزریق نشده است؛ به عقیده سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، بودجه دفاعی کشورمان را باید به نسبت بودجه دفاعی کشور‌های همسایه افزایش دهیم.

مجلس به بودجه دفاعی توجه می‌کند

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش دفاعی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اتکا به سلاح و بودجه، متکی به مردم است، می‌گوید: مردم همواره جانانه از نظام جمهوری اسلامی و انقلاب دفاع کرده و همواره در این مسیر ثابت قدم هستند؛ مهم‌ترین وجه بنیه دفاعی ما مردم هستند که این موضوع در سایر کشور‌ها وجود ندارد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توجه به بودجه دفاعی کشور می‌گوید: بخش دفاعی مهم‌ترین رکن کشور است و ما نباید اجازه دهیم که موضوع دفاع در کشور تضعیف شود؛ عزم مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تقویت بنیه دفاعی و حل مشکلات بخش دفاع و نیرو‌های مسلح، جزم است.

مجلس به بودجه دفاعی توجه می‌کند

این مقام مسوول توجه به بودجه دفاعی کشور را برای مجلس موضوعی بسیار حائز اهمیت می‌داند و معتقد است که نمایندگان در ارتقای بودجه دفاعی انگیزه بالا و عزم راسخی دارند؛ چراکه یکی از مولفه‌های مهم در عقب راندن دشمنان از تمام فتنه‌ها و توطئه‌های ضد ایرانی‌شان تحقق همین امر است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان می‌کند که ارتقای بودجه دفاعی کشور در اولویت مجلس قرار دارد؛ چرا که با توجه به تهدیداتی که علیه کشورمان وجود دارد، می‌بایست بخش دفاع را در نهایت و سرحد توان تقویت کنیم و قطعاً در بررسی بودجه ۱۴۰۰ این مسئله مورد توجه جدی نمایندگان قرار می‌گیرد.

وحید جلال‌زاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از ارتقای بودجه دفاعی در سال جدید خبر داده و گفته که یک نگاه اجمالی به بودجه کشور‌های منطقه در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران کمترین بودجه نظامی را در منطقه به خود اختصاص داده است.

مجلس به بودجه دفاعی توجه می‌کند

به عقیده این مقام مسوول، تهدیدات فرامنطقه‌ای ایجاب می‌کند که ما به یک قدرت بازدارندگی منطقی دست پیدا کنیم و قطعا این قدرت بازدارندگی نیاز به عده، عُده، امکانات، تجهیزات و بودجه در عرصه دفاعی، موشکی و هسته‌ای دارد.

بنا بر این گزارش، بودجه دفاعی یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های بودجه کل کشور محسوب می‌شود که البته میزان آن نسبت به بسیاری از کشور‌های همسایه به‌خصوص کشور‌های حاشیه خلیج فارس بسیار کمتر و حتی ناچیز است.

برای مثال، براساس اعلام مراکز ارزیابی‌کننده بین‌المللی، بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۱۹ چیزی حدود ۱۷ میلیارد دلار بوده که این رقم حدود یک‌چهارم بودجه نظامی عربستان سعودی در همین سال است.

جمهوری اسلامی ایران به دلیل تحریم‌های همه‌جانبه در حوزه دفاعی، در سال‌های گذشته دکترین دفاعی خود را بر مسئله خودکفایی و تامین نیاز‌ها در داخل متمرکز کرده که ثمره آن دستاورد‌های بسیار مهم نظامی در حوزه‌های مختلف نظیر موشکی، زرهی، پهپادی، پدافندهوایی و... بوده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها