هشدار مقام سابق آمریکایی درباره جدی بودن بحث تجزیه ایالات متحده

عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا گفت که بحث تجزیه آمریکا جدی است و برای جلوگیری از آن باید دست به کار شد.
کد خبر: ۴۳۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ - 14December 2020

هشدار مقام سابق آمریکایی درباره جدی بودن بحث تجزیه ایالات متحدهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جو والش» عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که با توجه به لحن برخی مقامات، خطر تجریه این کشور بیش از پیش جدی است.

این سیاست‌مدار جمهوری‌خواه در پیامی توییتری نوشت: «در مورد این بحث تجزیه: ۱. این یک مسئله واقعی است. پیش از ترامپ هم این بحث مطرح بود و منعکس کننده وجود تفرقه در این کشور است».

وی در ادامه نوشت: «۲. کسانی که اکنون به این تفرقه/تجزیه بی‌توجه هستند همان کسانی هستند که هرگز آمدن ترامپ را پیش‌بینی نمی‌کردند».

والش که در حال حاضر میزبان یک برنامه رادیویی است در پایان این پیام توییتری نوشت: «۳. برای خلاص شدن از آن، باید سعی کنیم آن را بفهمیم».

اخیراً «آلن وست» رئیس حزب جمهوری‌خواه آمریکا در ایالت تگزاس، در بیانیه‌ای تشکیل اتحادیه‌ای از ایالت‌های حامی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را خواستار شده است.

وست در ادامه نوشت: «ایالت‌های قانون‌مدار باید اتحادیه‌ای تشکیل دهند تا عدم پذیرش نتیجه این انتخابات متقلبانه را به نمایش بگذارند».

به نوشته پایگاه داون، اظهارات وست اشاره‌ای تلویحی درخصوص تجزیه و جدایی برخی ایالت‌های آمریکا است که طبق حکم دیوان عالی آمریکا در سال ۱۸۶۹، اگر به صورت یکجانبه انجام شود مغایر قانون اساسی آمریکا است.

اظهارات وست یک روز پس از آن مطرح شد که دیوان عالی آمریکا دادخواست دادستان ایالت تگزاس برای ابطال نتیجه انتخابات در چهار ایالت کلیدی دیگر را رد کرد. این دادخواست مورد حمایت ۱۷ دادستان جمهوری‌خواه دیگر و همچنین ۱۰۷ نماینده کنگره آمریکا نیز قرار داشت.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد‌های رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ نیز ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد، اما تاکنون از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بار‌ها تأکید کرده است که «جو بایدن» رقیب دموکراتش با تقلب به‌عنوان پیروز این فرایند معرفی شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار