سرلشکر فیروزآبادی در جمع خبرنگاران:

مدیر حوزه علمیه قم عضو هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شد

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به مصوبات سومین جلسه هیئت امنا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: پیشنهاد عضویت مدیر محترم حوزه علمیه قم به تصویب اعضا رسید.
کد خبر: ۴۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶ - 12March 2015

مدیر حوزه علمیه قم عضو هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرلشکر بسیجی دکتر"سیدحسن فیروزآبادی" رئیس ستادکل نیروهای مسلح و رئیس هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در حاشیه سومین جلسه این هیئت امنا که صبح امروز در ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با هدف تداوم عزت نفس ملت بزرگ ایران در برابر دشمنیهای استکبار و حفظ و نشر حماسه آفرینیهای رزمندگان و فرماندهان به رهبری امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس تاسیس شد.

وی افزود: رهبر عزیز امام خامنهای در ابتدای دستورشان مبنی بر تشکیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مقرر فرمودند تا هیئت امنایی متشکل از مسئولین نیروهای مسلح، سازمان صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارتخانههای مرتبط همچون آموزش و پرورش و علوم که نقش اساسی در فرهنگ دارند، شکل بگیرد که امروز سومین جلسه این هیات امنا برگزار شد.

سرلشکر فیروزآبادی در رابطه با جلسهی صبح امروز هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، گفت: در ابتدای این جلسه هرکدام از مسئولین گزارشی از اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته در جهت حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارائه کردند که اقداماتِ چشمگیر و خشنودکنندهای بود. در ادامه دبیر این هیئت امنا گزارشی از نتیجه مصوبات دومین جلسه ارائه داد و تقریبا تمامی مصوبات توسط دستگاههای عضو اجرایی شده بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سومین بخش این جلسه مربوط به مصوبات سال جدید بود، خاطرنشان کرد: اولین بحث پیشنهاد عضویت مدیر محترم حوزه علمیه قم در این هیئت امنا بود که به تصویب اعضا رسید و امید است از جامعه روحانیت در جهت حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بهرهمند شویم و حوزههای علمیه نیز در این زمینه فعال باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مصوبه دوم این جلسه، تصویب سند راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بود. بنابر سند چشم اندازی که مقام معظم رهبری تدوین فرمودند، هر دستگاهی نیز باید برای انجام ماموریتهای خود سند راهبردی تدوین کند. این سند امروز با انجام اصلاحاتی از سوی اعضا به تصویب رسید تا ماموریتهای بنیاد مشخص شود.

سرلشکر فیروزآبادی مصوبه دیگر این جلسه را تصویب آیین نامه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استانها عنوان کرد و گفت: این شورا در هر استان متشکل از نمایندگان دستگاههای اجرایی عضو هیئت امنا در آن استان خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز همچنین مصوب شد تا استانهای معین در دوران دفاع مقدس، پشتیبانی و تامین زیرساختهای یادمانهای دفاع مقدس در استانهای درگیر جنگ در دوران دفاع مقدس را برعهده داشته باشند. لذا با تشکیل شورای هماهنگی در هر استان اقداماتی در جهت حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس توسط دستگاههای مختلف صورت میگیرد که این شورا زیر نظر امام جمعه و استاندار مدیریت میشود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه ماموریت بنیاد انتقال تجربیات و ارزشهای دفاع مقدس به نسل جوان و نسلهای آینده است، خاطرنشان کرد: در این جلسه از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد شد تا در دانشگاهها پژوهشکدههای علم و فناوری مبتنی بر تجربیات دوران دفاع مقدس شکل بگیرد که مقرر شد این پیشنهاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی برود و مورد بررسی قرار گیرد.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه خودم در دوران دفاع مقدس در امور مهندسی صنعتی جنگ بودم، خاطرنشان کرد: ما تجربیات دوران دفاع مقدس را در پژوهشکدههای نیروهای مسلح به کار گرفتیم و امروز نیروهای مسلح از نظر فناوری و تسلیحات در بین دیگر کشورها پیشگام هستند.

وی با بیان اینکه این کار را میتوان در دانشگاههای کشور بسط داد، گفت: آن هستههایی که در دوران دفاع مقدس با فکرهای نورانی در حوزه علوم و فنون شکل گرفت نتیجهاش ساخت پلها، راهآهن و تجهیزات فنی و الکترونیکی بود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز، روز تولید علم در دانشگاهها است و باید علم به صنعت تبدیل شود، بیان داشت: امید است شرکتهای دانش بنیان رشد روز افزونی در این زمینه داشته باشند.

سرلشکر فیروزآبادی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه تصمیمی مبنی بر ساخت دانشگاه دفاع مقدس گرفته شده است، گفت: ما تاکنون بحثی در رابطه با دانشگاه دفاع مقدس نداشتهایم. ما اکنون پژوهشگاه دفاع داریم که زیر نظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اداره میشود. رئیس این مجموعه شهید سرلشکر سوداگر بود که توسعه خوبی به این پژوهشگاه داد و اکنون چند پژوهشکده دارد.

وی ادامه داد: ما توان ساخت دانشگاه دفاع مقدس را داریم ولی هنوز در سطح پژوهشگاه عمل میکنیم چون امروز امور پژوهش نسبت به آموزش اهمیت بیشتری دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار