در چهلم شهید سید محمدرضا حسینی مقدم عنوان شد:

نگاه مرجعیت عراق به نگاه ولایت است

مراسم چهلمین روز شهادت مدافع حرم شهید سید محمدرضا حسینی مقدم در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵ - 14March 2015

نگاه مرجعیت عراق به نگاه ولایت است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، در ایام سوگواری بانوی دوعالم حضرت زهرا (س) مراسم اربعین شهادت مدافع حرم شهید سید محمدرضا حسینی مقدم با حضور بستگان و همرزمانش در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجتالاسلام صادقی فر از دوستان نزدیک شهید با اشاره به خصوصیات شخصیتی شهید گفت: شهید حسینی مقدم در تمامی عرصهها امنیتی بود بهطوریکه مطالب زیادی در ذهن داشت که حتی به دوستان خصوصیاش نیز آنها را بیان نمیکرد مگر بهضرورت. اهل پنهانکاری بود و کاری را که برای رضای خدا انجام میداد حتی برای نزدیکترین فرد که همسرش بود به زبان نمیآورد. کمحرف بود و بیشتر فکر و عمل میکرد.

وی در ادامه افزود: او پیشتاز در خدمت بود. دوستان اگر مشکلی داشتند شهید ازآنچه خود داشت در جهت رفع مشکلشان دریغ نمیکرد. او در همه صفات جامع بود در مدیریت حرف اول را میزد. عشق به امامت و ولایت در این شهید والامقام بهوضوح دیده میشد. در جهت رشد و ارتقا علمی فرزندانش خیلی دقیق کار میکرد و به آنها نیرو و قدرت میداد.

حجتالاسلام صادقی فر خاطرنشان کرد: روزی که جمعی مفتخر بودند که لباس سبز پاسداری را بهعنوان پاسدار افتخاری به تن کنند او حاضر به این کار نشد و دوست نداشت مطرح شود و در همان کسوت بسیجی در جبههها انجاموظیفه کرد. شهید حسینی مقدم رزمنده تمامعیار بود و آنچه یک مجاهد فی سبیل الله باید داشته باشد دارا بود. خداوند توفیق شهادت را در بهترین مقطع زندگی دنیایی او و در بهترین فرصت و در سرزمین امام زمان (عج) به او عنایت کرد و شهادت در بهترین زمین و مدفن در بهترین مکان که وادیالسلام بود نصیبش شد.

همرزم شهید تأکید کرد: بعد از جنگ خیلیها رنگ عوض کردند ولی ایشان بعد از جنگ بیشتر متوجه شد که باید مجاهد زندگی کند. او معتقد بود کسی که برای خدا کار میکند عملکردش نزد خدا میماند و این اثر عاقبتاندیشی او بود که باعث عاقبت بخیریش شد.

در ادامه این مراسم حجتالاسلاموالمسلمین سعادت نماینده پیشین ولیفقیه در سپاه قدس به ایراد سخن پرداخت.

وی در ابتدای سخنانش با بیان اهمیت ولایتفقیه گفت: یکی از ویژگیها و افتخارات شیعه و فرهنگ ما آن است که رابطه بین مردم و رهبرش یک رابطه قلبی و صمیمی و برخاسته از دل است، نه یک رابطه سازمانی و دولتی. لذا در مکتب ما به رهبر ملک، پادشاه، سلطان و یا عناوین دنیوی اطلاق نمیشود بلکه ولی امر، ولیفقیه به آن اطلاق میشود. وجود ولیفقیه باعث تقویت روحیه شهات طلبی میشود.

حجتالاسلام سعادت در ادامه خاطرنشان کرد مقاومت اسلامی در منطقه آنوقت پا گرفت که وصل بهفرمان ولایت شد. بیداری اسلامی که آغاز شد تا آنجایی که این حرکت وصل به ولایت بود پیروز بود. بیداری اسلامی در یمن به دلیل اتصال به انقلاب اسلامی و ولایتفقیه روزبهروز پیروزتر است. بااینکه کشورهای مرتجع منطقه کمر به نابودی بیداری اسلامی یمن بستهاند ولی چون این بیداری ریشه در مردم دارد متوقف نخواهد شد.

نماینده پیشین ولیفقیه در سپاه قدس در خصوص نقش مرجعیت در سازماندهی نیروها و مقابله با نیروهای خارجی در عراق اظهار داشت: در آمریکا با شعار حقوق بشر به عراق مظلوم لشکرکشی کرد و این تصور را داشت که مورد استقبال مردم قرار خواهند گرفت اما شیعه بیدار و پیرو ولایت از روز اول در مقابل آمریکاییها چهره در هم کشید. مرجعیت عالی عراق حضرت آیتالله سیستانی تا لحظه آخر حاضر نشد حتی با یک مقام آمریکایی در خانهاش دیدار کند و این برخاسته از خط و رسمی است که این مرجعیت از انقلاب اسلامی گرفته است دارد. نگاه مرجعیت در عراق به نگاه ولایت است.

حجتالاسلام سعادت در خصوص شهید حسینی مقدم گفت: من عشقی که بسیجیان ما در رفتن به سوریه و عراق دارند را دیدهام. شهید حسینی مقدم این عاشق دلباخته نه پاسدار بود و نه نظامی رسمی، بلکه یک بسیجی بود و تا آخر بسیجی ماند و عاشقانه سر از پا نشناخت و قدم در راه مبارزه گذاشت و ماند تا به آرزوی خود رسید و در کنار حرم مولایش حضرت علی (ع) آرام گرفت طوبی له. خوشا به حال خانواده و فرزندان او. خوشا به حال همسر این شهید والامقام که هم در زمان دفاع مقدس و هم در دوره کنونی او را همراهی کرد که مطمئناً او نیز در ثواب شهید شریک است.

وی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: امروز عملیات تکریت در پیش است. این عملیات آنچنان وسیع و مهم هست که مناطق آزادشده در این عملیات را چهار برابر عملیات فتحالمبین را پیشبینی کردند. در طرحریزی و انجام این عملیات سختیهای زیادی را پشت سر گذاشتند و پیروزمندانه به پایان خواهد رسید و عراق آزاد را پیشرو خواهیم داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار