انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر

فراخوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منتشر شد.
کد خبر: ۴۳۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ - 15December 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، جشنواره بین‌المللی شعر فجر با آرمان بالندگی گونه‌های شعر امروز از سال ۱۳۸۵ هر سال میزبان کاروان شعر پارسی بوده است و به یاری‌ خدا پانزدهمین دوره این جشنواره نیز در سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

در این دوره آثاری که در سال ۱۳۹۸ به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌ باشد در گروه های زیر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد:

۱. شعر کلاسیک
۲. شعر نو(قالب های: نیمایی و سپید)
۳. شعر محاوره
۴. شعر کودک و نوجوان
۵. درباره شعر(پژوهش های حوزه شعر)

برگزیدگان جشنواره، زمستان امسال در آیین پایانی معرفی خواهند شد و به این برگزیدگان، علاوه بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره بین‌المللی شعر فجر اهدا خواهد شد.

▪️کتاب‌هایی که می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند:
کتاب‌هایی که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران، برای اولین بار در سال ۱۳۹۸ در داخل کشور به چاپ رسیده و در یکی از پنج گروه ادبی بالا قرار بگیرند.

▪️نکات مهم
- آثار باید تالیفی و به زبان فارسی باشند.
- مجموعه شعر باید به صورت مستقل منتشر شده باشد. مجموعه‌های مشترک و گزیده آثار داوری نمی‌شوند.
- آثاری که در سال‌های قبل با عنوانی دیگر یا توسط ناشری دیگر به چاپ رسیده یا به صورت گزیده آثار قبلی باشد، داوری نمی‌شود.
- دبیرخانه تنها آثار ارسالی از سوی مولف یا ناشر را در روند داوری بررسی خواهد کرد.

▪️مهلت و شیوه ارسال اثر
آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه، ۱۵ دی ماه سال جاری است. ناشران، شاعران و پژوهشگران می توانند ۵ نسخه از آثار خود را به این نشانی ارسال کنند:
تهران، خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان سنایی، کوچه شهید اعرابی (پنجم)، پلاک ۶ دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران؛ دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر

شاعران، مؤلفان و ناشران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی adabiatirani.com مراجعه کنند یا با دبیرخانه به شماره تلفن: ۸۸۳۱۸۶۴۶-۰۲۱(داخلی ۲۰۵ یا ۳۰۴) تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار