عطر یاد «حاج قاسم» در جای جای ایران/ گام چهارم «بسیج ملی مبارزه با کرونا» به یاد سیدالشهدای مقاومت

طرح محله‌محور شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی»، با مشارکت گروه‌های تخصصی بسیجی و برای مبارزه پیشگیرانه با بیماری کرونا، همچنان درجای جای ایران ادامه دارد.
کد خبر: ۴۳۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ - 16December 2020

عطر یاد «حاج قاسم» در جای جای ایران/ گام چهارم «بسیج ملی مبارزه با کرونا» به یاد سیدالشهدای مقاومتبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، با گذشت حدود دو هفته از آغاز اجرای طرح محله‌محور «شهید سلیمانی» در سطح کشور، این طرح همچنان با دو رویکرد «مراقبتی» و «حمایتی» ادامه دارد.

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با ابتکار سازمان بسیج مستضعفین و با نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، به عنوان «گام چهارم بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا» طراحی و اجرا شده و بر اساس آن، تیم‌های مراقبتی بسیجیان، در محلات سراسر کشور، برنامه‌هایی از قبیل مراجعه به درب منازل برای غربالگری افراد و تشخیص سریع مبتلایان به کرونا و توزیع اقلام بهداشتی و پیشگیرانه از کرونا را اجرا می‌کنند.

تیم‌های حمایتی نیز در ادامه برنامه‌های «کمک مومنانه»، به شناسایی خانوار‌های آسیب‌دیده از شرایط کرونا و توزیع اقلام معیشتی در بین آن‌ها اقدام می‌کنند.

هفته گذشته وزیر بهداشت گفت: «اولین دستاورد طرح شهید سلیمانی، کاهش ورودی به بیمارستان‌هاست؛ به طور متوسط ۳۰ درصد از تخت‌های مشغول ما برای خدمت به بیماران کرونا کمتر از قبل اشغال می‌شوند و همین موضوع باعث شده مدافعان سلامت وقتی برای تنفس داشته باشند».

طرح شهید سلیمانی در بسیاری از شهر‌ها و روستا‌ها اجرا شد که در ادامه، بخش‌هایی از این حرکت مردمی را مرور می‌کنیم.

ساماندهی بیش از ۱۷۰ تیم اجرایی طرح «شهید سلیمانی» در بجنورد

امروز در مرکز استان خراسان شمالی، رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بجنورد گفت: طرح شهید سلیمانی از ۱۵ آذرماه در بجنورد وارد فاز اجرایی شده و در راستای اجرای این طرح، تعداد ۱۰۴ تیم مراقبتی، ۴۰ تیم حمایتی و ۳۰ تیم نظارتی تشکیل شده و مشغول فعالیت هستند.

به گفته ابراهیم بازخانه‌ای «برای انجام این طرح، چارت سازمانی با مشارکت نیرو‌های انسانی مرکز بهداشت، بسیج و هلال‌احمر تنظیم‌شده که به‌صورت ادغام‌شده در طرح گسترش شبکه در حال اجرا است و همچنین سه تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی بر اساس اصول مشارکت بسیج به شیوه محله و خانواده محور با بهره‌گیری از ظرفیت هر خانه یک پایگاه سلامت و منطبق بر پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت تشکیل شده است».

اجرای طرح «حاج قاسم» در البرز به کمک ۱۱۵۰ گروه فعال

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به اینکه اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی تا اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت، گفت: بیش از ۴۰۰ گروه مراقبتی و ۵۰۰ گروه حمایتی و ۲۵۰ گروه نظارتی در قالب دستورالعمل‌های این طرح در البرز فعال هستند.

محمدی با اشاره به نگرانی کادر درمان از دورهمی‌های شب یلدا، اضافه کرد: مهمترین برنامه‌ای که طرح «حاج قاسم» برای شب یلدا دارد، بالا بردن همکاری مردم در این رابطه است؛ از این رو سعی داریم با کمک رسانه‌ها بالاترین مشارکت مردمی را داشته باشیم.

غربالگری ۳۲ هزار خانوار اسلامشهری در طرح شهید سلیمانی

اما در استان تهران هم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح شهر‌ها و محلات حاشیه شهر‌ها با جدیت ادامه دارد.

امروز جانشین فرمانده سپاه ناحیه سید الشهدا (ع) اسلامشهر گفت: در راستای طرح شهید سلیمانی در مقابله با ویروس کرونا، بیش از ۳۲ هزار خانواده اسلامشهری غربالگری شدند.

اسماعیل جعفری در این باره افزود: در این طرح که با همکاری مجموعه شبکه بهداشت و درمان و بسیج و سپاه اسلامشهر و در قالب قرارگاه شهید سلیمانی حافظان سلامت به مرحله اجرا در آمده، نیرو‌های خواهر و برادر حاضر در طرح پس از گذراندن آموزش‌های لازم با لباس‌های متحدالشکل و به همراه داشتن کارت شناسایی مشترک و معتبر در مناطق تعیین شده در تیم‌های سه تا پنج نفره به درب منازل مراجعه، نسبت به شناسایی، غربالگری و آموزش خانواده برای مقابله و درمان با ویروس کرونا اقدام می‌کنند.

ارائه بیش از ۲۳۰۰ مشاوره در طرح شهید سلیمانی در سنندج

شهر‌های مختلف استان کردستان هم همچنان میدان‌دار مبارزه با بیماری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی هستند.

امروز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج اعلام کرد که از ابتدای اجرای طرح سلیمانی تاکنون در قالب ۱۲ پایگاه ۲ هزار و ۳۵۲ مشاوره و خدمت به مردم ارائه شده که تست ۵۲ نفر از افراد مشکوک به کرونا مثبت بوده است.

وی افزود: این تیم‌های رصد با شناسایی افراد مشکوک به کرونا آن‌ها را به پایگاه‌های ثابت که تیم‌های تخصصی در آن حضور دارند، ارجاع می‌دهند.

حمایت از ۴۵۰۰ خانوار کرمانی در طرح شهید سلیمانی

طرح «حاج قاسم» در دیار «حاج قاسم» هم همچنان با جدیت ادامه دارد.

امروز مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در راستای طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی که از اوایل آذرماه برای مهار کرونا آغاز شده، تاکنون ۴ هزار و ۵۴۹ خانوار در استان کرمان حمایت شده اند و در این راستا ۲ هزار و ۵۹۹ بسته معیشتی توزیع شده است.

سرهنگ پاسدار جلالی ادامه داد: همچنین ۱۲ هزار و ۷۲۸ عدد ماسک و ۲ هزار و ۱۳۸ لیتر محلول ضد عفونی را در سطح استان توزیع کرده ایم.

وی عنوان کرد: در مجموع سبد خانوار، یک‌هزار و ۲۰۰ پرس غذای گرم، ۹۰ کیلوگرم گوشت نذری، ۱۵۵ کیسه آرد و ۲۰۰ قرص نان گرم در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده؛ همچنین در زمینه تأمین کفش، هزینه دارو، شیرخشک و تأمین ۴۲ کپسول اکسیژن برای خانواده‌های مبتلا به کرونا با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی بسیج اقدام شده است.

تلاش بسیجیان تنکابن برای قطع زنجیره کرونا

فرمانده بسیج ناحیه تنکابن نیز با اشاره به مشارکت ۴۷۵ بسیجی در طرح محله‌محور شهید سلیمانی گفت: در طرح شهید سلیمانی ۲۱۹ تیم تشکیل و ۱۵۶ پایگاه فعال شده است و در این طرح به دنبال قطع زنجیره کرونا با همکاری شبکه بهداشت هستیم.

سرهنگ پاسدار مهدوی با اشاره به اینکه برای هر ۴۰ خانوار یک تیم رصد در نظر گرفته شده است، بیان کرد: رصدگران با این ۴۰ خانواده تماس می‌گیرند و این خانوار‌ها را در ارتباط با علائم بیماری رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه تیم مراقبت، از پزشک، پرستار و بهورز تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: افرادی که بیماری را گرفته و قرنطینه شده‌اند، بسته‌های حمایتی برای افراد بی‌بضاعت و همچنین دارای کهولت سن درنظر گرفته شده و برای آنان توسط تیم حمایتی برده می‌شود.

فرمانده بسیج ناحیه تنکابن با بیان اینکه در این طرح تاکنون ۱۷۶ روستا را فعال کردیم، بیان کرد: ۲۱۹ تیم تشکیل و ۱۵۶ پایگاه فعال و ۴۷۵ نفر به‌کارگیری شده است و در این طرح به دنبال قطع زنجیره کرونا با همکاری شبکه بهداشت هستیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار