به‌مناسبت 22 اسفند، روز بزرگداشت شهید

مردانی که با عشق خمینی آسمانی شدند

در سال‌های نه چندان دور در کشورمان فرزندانی به دنیا آمدند که در دامن زنان پاک‌دامن پرورش یافتند و مادران، آنان را برای روزهای سخت جنگ تربیت کردند تا سرباز امام خمینی(ره) شوند. سربازانی که با عشق خمینی آسمانی شدند.
کد خبر: ۴۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ - 13March 2015

مردانی که با عشق خمینی آسمانی شدند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، زمانی که رژیم بعث عراق تصمیم به حمله به کشورمان گرفت به خیال خود میتوانست در مدت کوتاهی کشور را تصرف کند اما با درایت امام خمینی(ره) و فرمان تشکیل بسیج بیست میلیونی توانستیم توطئه آنها را خنثی و انقلابی دیگر علیه دشمنان برپا کنیم.

در سالهای نه چندان دور در کشورمان فرزندانی به دنیا آمدند که در دامن زنان پاک دامن پرورش یافتند و مادران آنان را به یک سرباز شجاع و مقاوم برای امام(ره) و کشور تبدیل کردند و این زنان و مادران شجاع نیز در دوران انقلاب و جنگ، در پشت جبههها در پشتیبانی از فرزندان و همسرانشان نقش داشتند.

با فرمان امام و تشکیل بسیج و سپاه همه مردم کشور برای دفاع از میهن و ناموس خود بپاخاستند. مردان کشورمان به نگرش عمیقی از زندگی رسیده بودند و خود را از تعلقات دنیای مادی رها کردند و در این بین کسانی هم بودند که ازدواج کرده و دارای فرزند بودند ولی آنها تصمیم خود را گرفته و آنها را به خدا سپردند و راهی جبهه شدند.

نوجوانهایی که محصل یا کم سن بودند و از اعزام آنها خودداری میشد، این نوجوانان شاهد شهادت دوستان و اطرافیان خود بودند و دیگر تاب ماندن نداشتند و با دست بردن در شناسنامه، خود را به جبهه حق علیه باطل میرساندند.

این بزرگ مردان کوچک سنگر جبهه را به حضور در مدرسه ترجیح دادند اما از تحصیل غافل نشده و در خطوط جبهه به ادامه تحصیل پرداختند.

حال با گذشت 27 سال از اتمام جنگ تحمیل هنوز مادران و همسران زیادی چشم به در دوخته و منتظر شنیدن خبری از گم شدهشان هستند. آنان حتی سنگ مزاری از عزیزشان ندارند که بر سر مزار رفته و آرامش بگیرند این مادران فرزندان خود را به کشور هدیه کردند.

سالانه شاهد اعزام خیل عظیمی از مردم و خانواده شهدا به مناطق جنگی هستیم که عاشقانه با شهدا تجدید پیمان میکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار