رئیس بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی خبر داد؛

توزیع ۷ هزار بسته معیشتی در خراسان‌ جنوبی

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه توزیع کمک‌های مؤمنانه مرحله سوم نیز با اولویت طرح شهید «قاسم سلیمانی» و جامعه هدف تعیین شده، گفت: تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۲۳۰ بسته معیشتی به ارزش ۵۸۰ میلیون تومان و ۵ هزار و ۳۲ بسته بهداشتی با اعتبار ۷۵ میلیون تومان در قالب این طرح در محلات به بیماران نیازمند و افراد آسیب پذیر در محلات توزیع شده است.
کد خبر: ۴۳۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ - 16December 2020

توزیع هفت هزار بسته معیشتی و بهداشتی در قالب طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی»به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «مهدی هنری» رئیس بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی امروز در دومین جلسه کمیته حمایتی قرارگاه شهید «قاسم سلیمانی»، اظهار داشت: به منظور اجرای طرح شهید «سلیمانی» جهت مدیریت بیماری کرونا به صورت محله‌محور و در قالب تفاهم وزارت بهداشت با سازمان بسیج مستضعفین ۵ کمیته در قرارگاه استانی پیش‌بینی شده که مسئولیت کمیته حمایتی بر عهده مجموعه بسیج است.

وی گفت: بر این اساس وظیفه جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین و همچنین تأمین نیازمندی‌های طرح اعم از بسته‌های بهداشتی، معیشتی اقلام حفاظتی مورد نیاز و سایر تجهیزات پزشکی مانند کپسول اکسیژن و پالس اکستیر و غیره برعهده کمیته است لذا برای هماهنگی بیشتر بین مجموعه‌ها و نهادهای خدمت‌رسان، دستگاه‌های اجرایی و مجموعه وزارت بهداشت برای پشتیبانی از طرح، تقسیم وظایف بین اعضا صورت گرفته است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: در قالب طرح شهید سلیمانی در هر یک از محلات افراد دارای بیماری کرونا و همچنین اقشار آسیب‌پذیر مانند بیماران زمینه‌ای، سالمندان و مادران باردار وغیره که نیاز به کمک‌های معیشتی و یا بهداشتی دارند مشخص و از طریق کمیته حمایتی پشتیبانی می شوند.

هنری اضافه کرد: برای اجرای این طرح تیم‌های حمایتی در مساجد و پایگاه‌های بسیج محله سازماندهی شده‌اند که از ظرفیت گروه‌های جهادی جغرافیا محور و محله محور برای این تیم ها استفاده شده است

وی با اعلام اینکه تاکنون ۴۰۹ تیم حمایتی بالغ بر ۱۴۰ نفر در این طرح سازماندهی شده و در محلات مشغول به فعالیت خستند، گفت: یکی دیگر از وظایف کمیته حمایتی تعیین نیاز های مردم در قرنطینه معکوس است یعنی برای پیشگیری نیازمندی‌های فرد پرخطر مانند خرید مایحتاج و غیره از طریق این تیم ها انجام می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: تعیین محل نقاهتگاه و قرنطینه در هر شهرستان را نیز این کمیته پیگیری می‌نماید بر اساس جلسات برگزار شده تقسیم وظایف محوریت توزیع و امانت دستگاه کپسول اکسیژن به مردم با هلال احمر بوده و کلیه کمک‌های مردمی و خیرین برای تأمین کپسول به این نهاد سوق داده می‌شود.

هنری ادامه داد: تاکنون هفتاد کپسول اکسیژن در اختیار هلال‌احمر بوده که به صورت امانت به مردم داده می‌شود و برای طبخ غذای گرم خانواده‌های در قرنطینه خانگی و غیره نیز با هماهنگی عتبات عالیات و مواکب و با کمک هیأت مذهبی در هر شهرستان یک نقطه برای طبخ مشخص شده که بر اساس دستور العمل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

وی بیان داشت: در زمینه استفاده از ظرفیت طب سنتی در آموزش پیشگیری و تغذیه بیماران کرونایی نیز یک تیم تخصصی با حضور معاونت درمان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان فعال در زمینه طب سنتی تشکیل شده که مشاوره‌های لازم را ارائه می‌کنند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی نیز با توجه به امامان محله در خصوص طرح همراهی لازم جهت اجرای طرح در محلات و ارتباط با مردم را در برنامه دارد و زمینه اجرای طرح به صورت مسجد محور را فراهم نموده است.

هنری با اشاره به اینکه توزیع کمک‌های مؤمنانه مرحله سوم نیز با اولویت طرح شهید «قاسم سلیمانی» و جامعه هدف تعیین شده در محلات صورت می‌گیرد، بیان داشت: تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۲۳۰ بسته معیشتی به ارزشی ۵۸۰ میلیون تومان و ۵۰۳۲ بسته بهداشتی با اعتبار ۷۵ میلیون تومان در قالب این طرح در محلات به بیماران نیازمند و افراد آسیب پذیر در محلات توزیع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین با کمک ستاد اجرایی فرامین امام(ره) ۲ هزار بسته بهداشتی برای توزیع آماده شده و از طریق مجمع خیرین جهادی و محرومیت‌زدایی استان نیز ۲۰ هزار ماسک تأمین که در قالب این طرح توزیع خواهد شد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دبیرخانه کمیته حمایتی قرارگاه شهید «قاسم سلیمانی» در بسیج سازندگی استان مستقر بوده و کلیه مردم و خیرین می‌توانند کمک‌های مردمی جهت تامین اقلام حمایتی مورد نیاز و تجهیزات پزشکی مانند کپسول اکسیژن را در اختیار کمیته حمایتی استان و کمیته‌های شهرستانی قرارگاه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها