کارگردان مستند «قطعه ۱۹» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

«قطعه ۱۹» مستندی طنز درباره مرگ در دل بحران کرونا/ روایت فتح محفلی برای فیلم‌سازان جوان است+ فیلم

مسعود دهنوی درباره مستند «قطعه ۱۹» گفت: این مستند یک اتفاق ویژه است که مخاطب را ۵۰ دقیقه تا آخر فیلم می‌کشاند؛ این فیلم برخلاف اسم و موضوع مرگ، به‌شدت یک فیلم طنز است.
کد خبر: ۴۳۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ - 16December 2020

«مسعود دهنوی» کارگردان مستند قطعه ۱۹ در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، درباره حضور جدیدترین اثر خود در چهاردهمین دوره جشنواره سینماحقیقت و با بیان اینکه این فیلم درباره مرگ است، اظهار داشت: مستند «قطعه ۱۹» درباره مرگ در دل بحران کرونا است ولی داستان به اینجا ختم نمی‌شود.

وی درباره داستان این مستند افزود: داستان مستند «قطعه۱۹» یک اتفاق ویژه است که مخاطب را ۵۰ دقیقه تا آخر فیلم می‌کشاند؛ آنهم اینکه یکی از بچه‌های طلبه از جسد بیماران فوت شده کرونایی ترس دارد. این فیلم برخلاف اسم و موضوع مرگ، به‌شدت یک فیلم طنز است.

«قطعه ۱۹» مستندی طنز درباره مرگ در دل بحران کرونا/ روایت فتح محفلی برای فیلمسازان جوان است

کارگردان مستند قطعه ۱۹ درخصوص شرایط کار و تولید فیلم مستند با موضوع کرونا گفت: فیلمسازی با موضوع کرونا شرایط بسیاری سختی است؛ ما برای تولید مستند قطعه ۱۹ از تمام عوامل تولید کننده رضایت‌نامه کتبی گرفتیم.

دهنوی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به شرایط جدید برگزاری جشنواره حقیقت اشاره کرد و عنوان کرد: همه فیلمسازان دوست دارند کارشان روی پرده سینما دیده شود اما جشنواره آنلاین این دوره مزیت‌هایی دارد که بهتر از گذشته است.

وی درخصوص نقش مجموعه‌ی روایت فتح در مستندسازی کشور اظهار داشت: روایت فتح محفلی است برای فیلمسازانی که دوست دارند تولید داشته باشند و پروسه‌های بررسی طرح در شوراها مختلف را کم کرده است؛ هر فیلمساز جوانی به شخصیتی همچون روح‌الله رفیعی مسوول گروه مستند روایت فتح نیاز دارد که در لحظه بحران و تصمیم‌گیری او را حمایت کند.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: اثر من یک مستند مشاهده‌گراست؛ یعنی اتفاقاتی که رخ داده را بدون هیچ روتوش ثبت می‌کند، وقتی این اتفاقات در فیلم جذاب است یعنی اینکه کارگردان من نبوده‌ام و تنها من آن‌ها را چیده‌ام و کار را ضبط کرده‌ام.

برنامه نمایش آنلاین مستند «قطعه ۱۹» در جشنواره سینما حقیقت، چهارشنبه ۲۶ آذر سایتِ فیلیمو، جمعه ۲۸ آذر سایتِ هاشور (خانه جشنواره)، یکشنبه ۳۰ آذر سایتِ نماوا و سه شنبه ۲ دی سایتِ هاشور (نمایش عمومی) است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها