رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

نیروهای مسلح از اقتدار و توانمندی بالای دفاعی برخوردارند/ راه مقابله با دشمنان «مقاومت» و «قوی شدن» است

حجت‌الاسلام «سیدضیاءالدین آقاجان‌پور» گفت: پیام شهادت دکتر «فخری‌زاده»، سردار «قاسم سلیمانی» و دیگر دانشمندان هسته‌ای، این است که راه مقابله با دشمنان؛ مقاومت، ایستادگی و قوی شدن است؛ بنابراین باید مواظب باشیم تا با شعارها سر ما را گول نزنند و برخی فکر نکنند که با «برجام» توانسته‌اند سایه تهدید را از سر کشور دور کنند.
کد خبر: ۴۳۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ - 16December 2020

نیروهای مسلح از اقتدار و توانمندی بالای دفاعی برخوردارند/ راه مقابه با دشمنان «مقاومت» و «قوی شدن» استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سیدضیاءالدین آقاجان‌پور» نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، امروز (چهارشنبه) در مراسم بزرگداشت شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور که در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد، با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران مرهون خون شهداست و اگر خون شهدای والامقام نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید، اظهار داشت: در تاریخ ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی، حاکمان ظالمان و فاسد، ظلم‌ها، ستم‌ها و جفا‌های زیادی را به مردم ایران می‌کردند و خاندان «پهلوی» به‌عنوان نوکر اجانب، از پشتیبانی ابرقدرت‌ها خصوصاً آمریکا برخوردار بود؛ اما مجاهدت‌های مردم، علما و روحانیون به‌رهبری امام خمینی (ره) موجب شد تا بتوانیم حاکمیت دینی و نظامی اسلامی را در ایران مستقر کنیم که این مرهون خون شهداست.

وی با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یاد و نام شهید «محسن فخری‌زاده»، گفت: این شهید والامقام، زندگی خود را برای کار‌های بزرگ علمی و ماندگار صرف کرد و خداوند هم پاداش «شهادت» را که بالاترین پاداش‌هاست نصب او کرد.

حجت‌الاسلام «آقاجان‌پور» با بیان این‌که من بیش از ۲۰ سال به‌دلیل حضور در وزارت دفاع، از نزدیک با شهید «فخری‌زاده» آشنا بوده شخصیت علمی و تدین او را می‌شناختم، بیان داشت: شخصیت این شهید والامقام در بین مردم گمنام بود؛ چراکه نمی‌خواستیم دشمنان او را شناسایی و ترور کنند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تصریح کرد: شهید «فخری‌زاده» کار‌های بزرگی را انجام داد و وقتی به اتفاق سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و تعدادی دیگر از مسئولان، در بیت این شهید والامقام حضور پیدا کردیم تا «نشان درجه یک نصر» را از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به خانواده این شهید اهدا کنیم، سرلشکر «باقری» گفت که این شهید سال‌ها افتخارات زیادی را برای کشور رقم زد؛ اما همواره گمنام بود؛ ولی خدا نام او را بلند کرد.

وی شناسایی و ترور شهید «فخری‌زاده» توسط دشمنان را برای ملت ایران مصیبت دانست و گفت: شهید «فخری‌زاده» یک افتخار ملی و افتخار برای کشور‌های اسلامی و خط مقاومت است؛ او محبوب دل‌ها بود و خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند که اگر کسی برای خدا کار کند و کار و عمل او از روی اخلاص باشد، خدا نام او را بلند می‌دارد و محبوب دل‌ها می‌کند و شهید «فخری‌زاده» این‌چنین بود.

حجت‌الاسلام «آقاجان‌پور» با اشاره به‌این‌که شهید «فخری‌زاده» نه‌تنها به‌عنوان دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور، بلکه یک انسان مومن، متدین، متعهد، عاشق اهل بیت (ع) و مطیع امر امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بود، خاطرنشان کرد: من این توفیق را داشتم که چند روز قبل از شهادت این دانشمند، در مجموعه «سپند» خدمت وی برسم. این شهید والامقام در این دیدار گفت که اسلامی بودن در ذات این انقلاب است که موجب شد تا مردم قیام کنند و بعد از ۱۴۰۰ سال اسلام ناب محمدی (ص) را در ایران تشکیل دهند.

وی ادامه داد: شهید «فخری‌زاده» همچنین گفت که وقتی می‌گوییم نظام و انقلاب ما اسلامی است، باید همه‌چیز آن اسلامی باشد و معنا ندارد که بگوییم حاکمیت اسلامی داریم، اما امورات ما اسلامی نباشد؛ بنابراین امروز علمای ما وظیفه تبیین این موضوع را برعهده دارند و اگر کسی ادعا کند که با مطالعه چند کتاب صاحب نظر است، این آغاز «انحراف» است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تصریح کرد: این شهید بزرگوار در شهر قم، با علما ارتباط داشته و درس حوزوی خوانده است و زمانی که امام خمینی (ره) نهضت اسلامی را آغاز کردند، در پیروزی انقلاب نقش داشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز برای حفظ و پاسداری از انقلاب، به سپاه پاسداران رفته است. وی همچنین گفت که برای مقابله با اشرار به کردستان رفته و عضو شورای فرماندهی سپاه بود و در کنار مبارزات رزمی با دشمن در تبلیغات سپاه حضور داشت. 

وی اظهار داشت: با شروع جنگ تحمیلی، شهید «فخری‌زاده» راهی جبهه‌ها شد و شاهد پشتیبانی دشمن از «صدام» بود که چگونه انواع سلاح‌ها را در اختیار او قرار داده بودند و «صدام» چگونه با موشک‌های خود به شهر‌ها حمله کرده و سازمان‌های بین‌المللی خفقان گرفته بودند؛ لذا تصمیم گرفت که باید قوی شد و مقاومت و ایستادگی کرد؛ بنابراین وارد عرصه علم و دانش شد و در مراکز علمی به‌عنوان یک نخبه متمرکز شد که چگونه می‌توانیم قوی شویم و در این مسیر، رشته «فیزیک هسته‌ای» را انتخاب کرد و در وزارت دفاع، در بخش پژوهش و نوآوری دفاعی مشغول به‌کار شد.

نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع تأکید کرد: امروز نیرو‌های مسلح ما از اقتدار و توانمندی بالای دفاعی برخوردارند و دشمن جرأت تعرض به ما را ندارد، چون می‌داند که برای او هزینه دارد. اگر اسرائیل یک‌زمانی ما را تهدید کرد و امام خامنه‌ای در پاسخ فرمودند که «تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم»، این از افتخارات نیرو‌های مسلح و شهید «فخری‌زاده» است.

وی با اشاره به فکر و نگاه شهید «فخری‌زاده»، گفت: من از وی شنیدم که راه پیشرفت و راه عزت ملت ایران در مقاومت و ایستادگی است. یک دوره‌ای برخی می‌گفتند که عصر موشک گذشته و امروز دنیا، دنیای مذاکره است و دیدیم که کسانی می‌گفتند با مذاکره می‌شود مشکلات را حل کرد؛ اما خودشان جنایات آمریکا و اسرائیل را دیدند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با تأکید بر این‌که جنایات دشمن از بزدلی آن‌هاست، خاطرنشان کرد: پیام شهادت دکتر «فخری‌زاده»، سردار «قاسم سلیمانی» و دیگر دانشمندان هسته‌ای، این است که راه مقابله با دشمنان؛ مقاومت، ایستادگی و قوی شدن است؛ بنابراین باید مواظب باشیم تا با شعار‌ها سر ما را گول نزنند و برخی فکر نکنند که با «برجام» توانسته‌اند سایه تهدید را از سر کشور دور کنند.

وی در خاتمه با بیان این‌که دشمن راه شهید «فخری‌زاده» را نتوانسته متوقف کند، گفت: همه دوستان و همکارن این شهید والامقام اعلام کرده‌اند که مسیر او را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار