چهل‌سالگی سرو/ در مرکز ویژه روحانیت قم؛

کتاب «هجرت از هجره» رونمایی شد + تصاویر

مراسم رونمایی از کتاب «هجرت از حجره» صبح چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ با حضور رئیس محترم سازمان ادبیات بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در مرکز ویژه روحانیت قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ - 17December 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم رونمایی از کتاب «هجرت از حجره» اثر «مسعود مختاری» دیروز (چهارشنبه) با حضور سرهنگ بایرامی رئیس سازمان ادبیات بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در مرکز ویژه روحانیت قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رئیس سازمان ادبیات ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات سال ۹۹ سازمان روحانیت و جهش موثر و خوب در تولید آثار ارزنده اظهار داشت: حدود ۲۰ سال گذشته توسط معاندین انقلاب اسلامی، کتابی نوشته شد که می‌خواست اثبات کند عامل عقب ماندگی کشور حوزه‌های علمیه هستند و دشمن در طی این سال‌ها تمام توان خود را به کار گرفته است، اما معتقدم از بهترین نقاطی که می‌توان فعالیت کرد در حوزه دفاع مقدس است، زیرا جوهره جامعه علاقه‌مندی‌اش به روحانیت، ویژه است.

وی افزود: فرصت خوبی در اختیار است و حوزه‌های علمیه بویژه طلاب جوان تشنه سیره عملی رزمندگان خصوصا رزمندگان و شهدای روحانی هستند، امیدواریم در این خصوص گام‌های موثری برداشته شود.

در ادامه مراسم با حضور مدیر کل حفظ آثار قم و مسئول امورایثار گران حوزه، از کتاب «هجرت از حجره» رونمایی انجام شد و رئیس سازمان ادبیات در صفحه اول کتاب متن ذیل را به یادگار نگارش کرد: «بسم رب الشهدا، توفیق رونمایی از اثر ارزشمند هجرت از حجره در هفته پژوهش و با حضور علما و فرهیختگان توفیق بزرگ بنده بود. شهدای روحانی که از سنگر علم و دانش و از حجره محقر حوزه علمیه خود را به دانشگاه جبهه‌ها رسانیدند بر بال ملائک به آسمان‌ها پر کشیدند و حجره شان شد مبدا عروج. امید است سیره ناب شهداء ره گشای تمامی امور زندگی و مدارج علمی و معرفتی طلاب و روحانیون معظم و معزز باشد. قم – موزه دفاع مقدس ۱۳۹۹/۰۹/۲۶»

کتاب

لحظه‌ای با نویسنده

مسعود مختاری نویسنده کتاب «هجرت از حجره» در توضیحاتی گفت: کتاب «هجرت از حجره» دومین اثری است که برای شهدای طلبه و روحانی نوشتم، با نگاشتن خاطرات شهدای روحانی و طلبه دنبال ناگفته‌ای از سبک طلبگی، سبک زندگی، سبک عبادت و رفاقتشان هستم. این که چگونه دو تکلیف درس و جهاد را با هم پیش بردند.

وی افزود: هجرت از حجره، داستان شخصیت‌هایی است که هر کدام با وجود موقعیت‌های خوبی که داشتند اما تمام دغدغه‌شان شانه دادن زیر بار تکلیف است. آن‌ها به قصد آموختن درس دین و خدمت به مردم به قم هجرت می‌کنند اما برخلاف عرف زیست حوزوی که افراد از میان قوم خود به قم هجرت می‌کنند و همان‌جا متوقف می‌شوند، این بار شخصیت‌های این کتاب در قم نمی‌مانند بلکه در پی فرمان امام‌خمینی (ره) که فرمودند «دزدی آمده است و سنگ انداخته، جوانان به جبهه بروید» دومین هجرت خود را آغاز کردند تا در برابر دشمن بعثی متجاوز به خاک کشورشان بایستند و در این مسیر حتی جانشان را فدا می‌کنند.

مختاری ادامه داد: مدتی که مشغول نگارش کتاب بودم این هجرت‌های مختلف و دنبال تکلیف دویدن‌ها روی مغزم رژه می‌رفت. برای انتخاب نام کتاب، مصحف شریف را گشودم که دیدم آیه بیست و ششم سوره مبارکه عنکبوت آمد که بر همان اساس نام «هجرت از حجره» به دلم افتاد.

کتاب «حجرت از هجره» رونمایی شد

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار