بازدید رییس کتابخانه مجلس شورای اسلامی از کتابخانه ملی سوریه +عکس

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در سفر به دمشق، از مکتبةالاسدالوطنیه (کتابخانه ملی سوریه) بازدید کرد.
کد خبر: ۴۳۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ - 17December 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در سفر به دمشق، از مکتبةالاسدالوطنیه (کتابخانه ملی سوریه) بازدید کرد.

در این دیدار که با همراهی ایاد مرشد، رئیس کتابخانه ملی سوریه و ارائه گزارشی از سوی او در خصوص روند فعالیت‌های این کتابخانه صورت گرفت، از بخش‌های مختلف شامل مرمت، دیجیتال‌سازی و مجموعه‌های نفیس آن مانند نسخ خطی و غیره بازدید به عمل آمد.

بازدید رییس کتابخانه مجلس شورای اسلامی از کتابخانه ملی سوریه+عکس
بنابر گزارش ریاست مکتبه الاسد الوطنیه، از جمله بخش‌های قابل توجه در این مجموعه، گنجینه نسخ خطی آن است که به واسطه بروز جنگ در سوریه و ضرورت حفظ و نگهداری آثار فرهنگی و میراث ملی، طبق قانون تصویب شده، تمام نسخ خطی موجود در سراسر کشور جمع‌آوری، تجمیع و به این کتابخانه انتقال یافته است.

پس از این بازدید و شنیدن گزارش روند فعالیت‌های کتابخانه ملی سوریه از سوی ریاست مکتبه الاسد، در ادامه حجت‌الاسلام قاسمیان نیز به بیان گوشه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در کتابخانه مجلس شورای اسلامی در زمینه مرمت آثار مکتوب، دیجیتال‌سازی منابع و همچنین امکانات و گنجینه‌های نفیس موجود شامل نسخ خطی، اسناد، نشریات ادواری و اشیاء موزه‌ای موجود در کتابخانه مجلس شورای اسلامی پرداخت.


بازدید رییس کتابخانه مجلس شورای اسلامی از کتابخانه ملی سوریه+عکس

در این دیدار صمیمانه، مقدمات ایجاد همکاری دو جانبه و امضای تفاهمنامه مشترک بین این دو نهاد فرهنگی در زمینه تبادل اطلاعات و همکاری‌های علمی و فرهنگی و بهره‌مندی از آثار ارزشمند موجود در هر دو کتابخانه به ویژه نسخ خطی آن فراهم شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها