نقد سینماحقیقت _6/

اهتزاز «پرچم‌های مجازی» در جبهه فرهنگی

«پرچم‌های مجازی» شرح ترور نام سردار شهید سلیمانی در فضای مجازی است، چرا که قاتلان آن شهید از فرهنگ و مکتب سلیمانی بیشتر در هراسند.
کد خبر: ۴۳۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ - 19December 2020

اهتزاز «پرچم‌های مجازی» در جبهه فرهنگیگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ فیلم مستند «پرچم‌های مجازی» عنوان مستندی از حسن جعفری است که در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت به نمایش درآمد. این مستند به وقایع بعد از شهادت سردار سلیمانی و واکنش جامعه ورزشی، هنری و فرهیخته نسبت به این حادثه می‌پردازد.

بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی بسیاری از چهره‌های شناخته شده در ایران و کشورهای دیگر پست‌هایی در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند که این پست به بهانه نشر مفاهیم خطرناک از سوی مدیران این پیام رسان حذف می‌شوند.

«پرچم‌های مجازی» تلاشی است برای به تصویر کشیدن ادعاهای کذب و دروغین جوامعی که دم از آزادی بیان می‌زنند اما در عمل به هر حیله‌ای متوسل می‌شوند تا افکار عمومی را کنترل کنند. مدیران اینستاگرام از سوی رهبران منحط صهیونیستی آمریکایی هدایت می‌شوند، رهبرانی که یک روز دستور ترور سردار سلیمانی را می‌دهند و از سوی دیگر مانع نشر مطالب مربوط به شهید سلیمانی می‌شوند.

البته دستگاه رسانه‌ای غرب ماه‌ها قبل از ترور سردار سلیمانی به صورتی وسیع علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطالبی منتشر و این نیروی برآمده از بطن مردم را تروریست خواند. این نشان از امپراطوری رسانه‌ای غرب دارد که با همه توان خود سعی داد با استثمار افکار عمومی خود را محق جلوه دهد. پس طبیعی است که اجازه تنفس به رسانه‌های دیگر را نخواهد داد.

«پرچم‌های جنگی» قبل از آنکه اثری در رثای سردار شهید سلیمانی باشد، تصویری است از جبهه فرهنگی و جنگ رسانه‌ای غرب علیه مواضع ایران اسلامی و این که در این جنگ رسانه‌ای راه‌های نرفته بسیاری داریم که باید آن را پیمود.

«پرچم‌های مجازی» نمونه‌ای از جهاد رسانه‌ای است که طبعا نباید به این یک مورد خلاصه و محدود شود. آنچه بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی در بحث حذف پست‌های مربوط به این شهید رخ داد از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است که باید مورد واکاوی و مطالعه دقیق قرار بگیرد.

هر چند خون شهید، نام شهید و فرهنگ و مکتب شهید از میان نخواهد رفت اما همه ما بخصوص اصحاب رسانه وظیفه داریم همه مناسبات این جنگ رسانه‌ای را بشناسیم. انتقام سخت فقط انهدام پایگاه عین‌الاسد نیست و منحصر به اقدامات نظامی نمی‌شود.

حضور موثر در رسانه و مدیوم‌های مختلف آن از سایت و پایگاه خبری گرفته تا فیلم و سریال هر کدام می‌تواند به سان اسلحه‌ای برای تحقق انتقام سخت عمل کند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار