کارگردان مستند «هجده هزار پا» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

«هجده هزار پا» روایت محاصره ۱۸ هزار نفر در ادلب است+ فیلم

مهدی شامحمدی با بیان اینکه «هجده هزارپا» روایتی از هواپیمایی است که در آسمان ادلب برای مردم آذوقه می‌ریزد و به آن تیراندازی می‌شود، گفت: هزار در این فیلم عدد عجیبی است؛ ۱۸ هزار نفر در محاصره گیر می‌کنند و تعداد شهدای عملیات اول ۱۸ نفر است.
کد خبر: ۴۳۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ - 20December 2020

«مهدی شامحمدی» کارگردان مستند «هجده هزارپا» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به موضوع این مستند، اظهار داشت: «هجده هزارپا» روایتی از هواپیمایی است که در آسمان ادلب برای مردم آذوقه می‌ریزد و به آن تیراندازی می‌شود. من چهار سال برای تولید این فیلم زمان گذاشتم و بخاطر آن گوش چپ‌ام را از دست دادم.

وی عنوان کرد: مخاطب در ابتدای شروع فیلم متوجه می‌شود که راوی در ارتفاع هجده هزارپایی بالای سوژه که شهرش است، قرار دارد. ۱۸ هزار در این فیلم عدد عجیبی است؛ ۱۸ هزار نفر در محاصره گیر می‌کنند و تعداد شهدای عملیات اول ۱۸ نفر است.

«هجده هزار پا» روایت محاصره ۱۸ هزار نفر در ادلب است+ فیلم

این مستند ساز درباره شرایط سخت ساخت این مستند گفت: ما در دمای هوای منفی ۳۰ درجه قرار داشتیم و از همه بدتر اینکه از پایین به سمت ما شلیک می‌شد و ما این را می‌بینیم و با این شرایط باید کار را ادامه می‌دادیم.

شامحمدی به بازخوردهای صورت گرفته در خصوص این فیلم مستند اشاره کرد و گفت: فیلم را برای یک مستندساز نمایش دادم که نسبت به موضوع مقاومت رویکرد مثبتی نداشت؛ او خودش اذعان کرد نگاهم نسبت به چنین فیلم‌هایی که با موضوع مقاومت تولید می‌شود منفی بود؛ اما بعد از دیدن فیلم به نظرم رسید که چقدر برای این جریان کم کار کرده‌ایم و فیلم هجده هزارپا حالم را خوب کرد.

وی به شرایط نمایش در جشنواره سینماحقیقت اشاره کرد و گفت: امیدوارم که امسال جشنواره سینماحقیقت خوبی را داشته باشیم؛ تعداد مخاطبین برای من خیلی مهم است و منتظر یک اتفاق فوق‌العاده درباره مستند «هجده هزارپا» هستم. 

براساس این گزارش، برنامه‌ نمایش آنلاین مستند «هجده هزار پا» در جشنواره سینما حقیقت دوشنبه 1 دی سایتِ هاشور (اکران عمومی) و سه شنبه 2 دی سایتِ تیوا خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار