به‌مناسبت روز پرستار؛

مدافعان سلامت پرچم‌داران صبر و ایثار حضرت زینب (س) هستند

روز پرستار امسال رنگ و بوی دیگری دارد. امسال به دلیل تقارن روز پرستار و بهورز با شب یلدا، طولانی‌ترین شب سال، پتانسیل انفجار دوباره‌ی بمب کرونا وجود دارد. و لازم است همگی هوشیار باشند که با مراعات کردن و مهمانی نگرفتن بهترین هدیه را به کادر درمان بدهند.
کد خبر: ۴۳۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ - 20December 2020

مدافعان امروز سلامت پرچمداران صبر و ایثار حضرت زینب (س) هستندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، میلاد با سعادت حضرت «زینب» سلام الله علیها، دختر امام «علی» علیه السلام و خواهر امامان «حسنین» سلام الله علیهم اجمعین، در تقویم کشورمان به نام «روز پرستار و بهورز» نامگذاری شده است. حضرت زینب (س) یگانه پرچمدار گذشت و فداکاری در صحنه‌ی کربلاست که با ایمان و اعتقاد و باور خویش، پرستار و تیمارگر زخم امام «سجاد» علیه‌السلام و دیگر بازماندگان قافله‌ی عشق در روز عاشورا بود.

شاید نامگذاری چنین روزی در تقویم طی سالیان گذشته بیشتر حالت تشریفاتی داشت. شاید واقعا کسی به عمق حساسیت این شغل خطیر پی نبرده بود و بیشتر از روی ادای دین و انجام تکلیف اجتماعی، این روز را به کادر درمانی به ویژه پرستاران و بهورزان تبریک می‌گفتند.

اما امروز، داستان سر و شکل دیگری به خود گرفته است. اکنون، با گسترش روزافزون ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان به ویژه کشور عزیزمان، نقش و کار این قشر خاص از کادر درمانی در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها بیشتر جلوه‌گری می‌کند. در این جهاد بیولوژیک نابرابر که همه‌ی مردم از اقشار مختلف درگیر آن هستند و بسیاری نیز زیر دست و پای این ویروس جان داده‌اند، پرستاران و بهورزان در خط مقدم بوده و هستند. بسیاری از جهادگران عرصه‌ی سلامت از جان شیرین خود جهت نجات جان همنوعان‌شان گذشتند و به حق نام شهید گرفتند.

«نرجس خانعلی زاده» نخستین پرستاری بود که در تاریخ ششم اسفند سال گذشته در مسیر این مبارزه‌ی سخت و نابرابر از جان گذشت و نام «شهیده» را برازنده‌ی خود کرد. حال آمار شهدای مدافع سلامت در سطح کشور به حدود دویست نفر رسیده که خود نشان دهنده‌ی خطیر بودن این شغل در خط مقدم جهاد بیولوژیک است.

روز پرستار امسال رنگ و بوی دیگری دارد. روزی که مانند روز‌های پرستار سالیان قبل نیست. امسال به دلیل تقارن روز پرستار و بهورز با شب یلدا، طولانی‌ترین شب سال، پتانسیل انفجار دوباره‌ی بمب کرونا وجود دارد. رسانه‌ها و مسئولین در این زمینه فرهنگسازی‌های لازم را کرده و هشدار‌های بایسته را داده‌اند. حال این دیگر مردم فهیم هستند که باید با آگاهی و مراعات کردن نکات بهداشتی در راه حفظ سلامت جامعه کوشا باشند و ضمن ارج نهادن به مقام شامخ مدافعین سلامت به ویژه پرستاران، مراسم شب یلدا را با استفاده از فضای مجازی برگزار کنند و بهترین هدیه را به پرستاران و کادر درمان هدیه دهند. 

امید است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شب طولانی سال، بتوانیم یلدا‌های دیگری را در کنار خانواده و دوستان و بستگان در شادی و صحت و سلامت جشن بگیریم.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار